سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: بهتر است، شایعه‌پردازان از ایجاد شایعات مختلف در تضعیف خانه مطبوعات دست برداشته و منصفانه در مورد عملکرد خانه مطبوعات قضاوت کنند.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 26 November 2015

مهران محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: مطابق آگهی‌های منتشر شده مجمع عادی خانه مطبوعات استان اردبیل در موعد مقرر تشکیل شد که حضور 44 نفر در آن نشان می‌دهد این اتفاق در مجامع عادی خانه مطبوعات برای اولین بار روی داده است.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها که دلیل حضور تعداد کم اعضا در مجمع عادی را بی‌اعتمادی به هیئت مدیره دانسته‌اند، گفت: شواهد موجود از ادوار گذشته خانه مطبوعات نشان می‌دهد، در برخی از این مجامع حاضران حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: در مجمع دوره‌های قبل برای نوبت اول 13 نفر و برای نوبت دوم 14 نفر به مجمع آمده‌اند و این در حالی است که تعداد کل اعضای خانه بیش از 180 نفر در آن زمان بوده‌اند.

محمدی تصریح کرد: هنوز یادمان نرفته است که در دوره چهارم چشم انتظار برگزاری مجمع سالانه بودیم و علی‌رغم اینکه دو سال هم هیئت مدیره آن دوره تمدید فعالیت شد، اما مجمع سالیانه به شکل مطلوب برگزار نشد و با سلام و صلوات و رفاقتی بازرسان انتخاب یا تمدید شدند.

وی ادامه داد: برای دوره سوم هم هیچ‌گونه صورت‌جلسه‌ای مبنی بر برگزاری مجمع عادی وجود ندارد.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه عدم رغبت اعضا برای حضور در مجامع از همان ابتدا وجود داشته است، یادآور شد: سابقه نشان می‌دهد حتی در مجامع فوق‌العاده که برای اصلاح اساسنامه آگهی شده بود، در سال‌های گذشته برای نوبت اول 5 نفر و برای نوبت دوم 8 نفر حاضر شده بودند.

محمدی با ابراز تأسف از برخی اظهارنظرهای شخصی بیان کرد: همه فعالیت‌های هیئت مدیره در دوره ششم شفاف است و هیچ‌گونه امتیاز شخصی برای اعضای هیئت مدیره و بازرسان این دوره وجود نداشته است که سایر اعضا از آن محروم مانده باشند.

وی گفت: حساب بانکی خانه و کمک‌های جذب شده غیرمالی کاملاً مشخص است و هر نوع خدمت ارائه شده برای همه اعضا به صورت کاملاً عادلانه و مساوی تقسیم شده است.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه مدیر خانه مطبوعات هم حق‌الزحمه خود را برای کمک به توسعه فعالیت‌های خانه به این تشکل بخشیده است، افزود: مدعیان حیف و میل امکانات و بیت‌المال با بررسی ادوار گذشته اطلاعات خود را از تشکلی که در آن عضو هستند، افزایش دهند.

محمدی با اشاره به این موضوع که اظهار‌نظرکنندگان و گزارش‌نویسان درباره هیئت مدیره می‌توانند انتقادات خود را با رعایت انصاف عرضه کنند، عنوان کرد: در برخی مصاحبه‌ها و خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها مواردی مطرح شده که جز تهمت و افترا نیست.

وی ادامه داد: وقتی ارشاد متولی اصلی توزیع آگهی‌ها در استان است، چگونه برخی‌ها به خود اجازه می‌دهند برای دمیدن در آتش اختلاف اصحاب رسانه اعضای هیئت مدیره خانه را متهم به رانت در توزیع آگهی کنند.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون برای توزیع حتی یک فقره آگهی از سوی هیچ نهاد و دستگاهی از خانه مطبوعات نظر خواسته نشده است، یادآور شد: همه می‌دانیم این موضوعات برای چه مطرح می‌شود وگرنه اعضای خانه به خوبی در جریان نحوه توزیع آگهی‌های دولتی از سوی ارشاد استان هستند.

محمدی با اشاره به روحیه هیئت مدیره دوره ششم تصریح کرد: هیئت مدیره با تفکر صنفی برای زنده نگه داشتن فعالیت‌های این تشکل تلاش می‌کند و هرگز تهمت‌های ناروای نسبت داده شده در قاموس آنان نمی‌گنجد.

وی در مورد غیرقانونی بودن هیئت مدیره گفت: تعبیر ما از قانون تفسیر فلان شخص نیست، بلکه برای هر مجموعه‌ای قواعدی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد اما این هیئت مدیره تأییدیه چندین باره اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل را دارد که مدارک آن موجود است.

سخنگوی خانه مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه چرا عده‌ای فکر می‌کنند که قانونی بودن یا نبودن آن چیزی است که آنان می‌گویند، افزود: حیف و میل امکانات این نیست که از آن به درستی استفاده شود، بلکه آن است که ما شنیده‌ایم در دوره‌های گذشته برای برنامه داخلی 500 هزار تومان پول چاپ یک بنر گرفته‌اند یا جوایز جشنواره‌ها را تقدیم دوستان و اعضای خانواده خود کرده‌اند.

محمدی بیان کرد: اعضای هیئت مدیره و بازرسان دوره ششم بدون چشم‌داشتی صمیمانه فعالیت کرده‌اند و از امکانات شخصی خود نیز دریغ نکرده‌اند که البته ما لازم نمی‌دانیم اینگونه موضوعات را در بوق و کرنا کنیم.

وی ادامه داد: چگونه برخی هیئت مدیره را خودخوانده و انتخابات آن را فرمایشی و غیرقانونی می‌دانند اما درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده را به بازرسانی می‌دهند که در همان انتخابات برگزیده شده‌اند؟

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات اردبیل در خصوص سرانجام مجمع عادی یادآور شد: مجمع عادی سالیانه خانه مطبوعات با همان دستورات قبلی در نوبت دوم خود با حضور یک پنجم اعضای 151 نفره از ساعت 16:30 روز چهارشنبه 18 آذر ماه در تالار بیضای اردبیلی برگزار خواهد شد و اعضایی که به امورات صنفی خود بها می‌دهند حتماً در آن مشتاقانه حضور خواهند یافت.

محمدی عنوان کرد: در این فاصله زمانی تا برگزاری مجمع در نوبت دوم افرادی که تمایل دارند می‌توانند برای نامزدی بازرسی با مراجعه به خانه مطبوعات ثبت‌نام کنند.

وی در مورد استعفای یک عضو هیئت مدیره نیز گفت: هنوز این استعفا به صورت رسمی به خانه مطبوعات نرسیده است و پس از وصول آن در صورتی که مورد قبول قرار گیرد برای ترمیم و تکمیل هیئت مدیره مطابق بند 25 اساسنامه اقدام و انتخابات برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار