دیدار معاون وزیر با انجمن اسلامی معلمان اردبیل
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق معلمان قابل توجه خواهد بود و مانند هیات علمی دانشگاه متناسب با توانمندیها و رتبه تحصیلی پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 13 March 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان، دکتر حمید رضا کفاش در جریان سفر به اردبیل، در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با اطمینان دادن به فرهنگیان از بابت برخورداری از رتبه های آموزشی و سنواتی و بهره مندی از آن تصریح کرد: با اجرای لایحه ی رتبه بندی معلمان حقوق پایه ی تمام معلمان مانند حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها افزایش خواهد یافت و رتبه بندی در 4 گروه بعد از اعمال پایه حقوق اتفاق خواهد افتاد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در هفته های اخیر فرهنگیان با برگزاری تجمعات صنفی خواستار افزایش حقوق و پرداخت مطالبات معوق خود بودند.

دکتر کفاش در این جلسه با تاکید بر ضرورت فعالیت انجمن اسلامی و سایر تشکل های مردم نهاد و ساماندهی و جمع بندی نظرات از میان مردم و رساندن آن به مسئولین، خطاب به اعضای انجمن اسلامی معلمان گفت : فکر نکنید مسئولین همه چیز و همه مشکلات را می دانند باید شماها به عنوان حلقه واسط مردم و حاکمیت، نظرات و ایده ها و مشکلات را جمع کرده و به مقامات تصمیم گیر ارسال کنید که در این مورد فعالیت انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل قابل تقدیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان در سال آینده بر اساس نظرخواهی از معلمان متحول خواهد شد، ابراز امید واری کرد که خدمات این بیمه در سال آینده بتواند انتظارات جامعه فرهنگیان را برآورده کند.

وی با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بر ضرورت فعالیت های استانی صندوق تاکید کرده وگفت: انتظار این است که صندوق ذخیره فرهنگیان به بنگاه اقتصادی بزرگ در راستای رفاه معلمان تبدیل شود.

دکتر کفاش لایحه رتبه بندی معلمان را مشابه رتبه بندی هیات علمی دانشگاهها قلمداد کرد و تصریح کرد : با اجرای این لایحه پایه حقوق معلمان متناسب با حقوق هیات علمی دانشگاهها افزایش می یابد و درجه بندی فرع بر سطح حقوق معلمان می باشد.

وی اعتراض منطقی و مسالمت آمیز را حق جامعه فرهنگیان دانست و از فرهنگیان خواست به دور از حرکت های احساسی و شتابزده و بر اساس روش های معقول و قانونی و با تدبیر مطالبات خود را پیگیری نمایند.

در این دیدار سید غلامحسین گنجی رئیس شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل نیز با برشمردن دغدغه های تربیتی و فرهنگی حوزه ی پرورشی ، تنزل جایگاه معلمان و کم توجهی به شان و جایگاه معلم را عامل اصلی عدم الگوپذیری دانش آموزان از معلمان و بالطبع بروز مشکلات فرهنگی و تربیتی دانست.

وی با بیان اینکه ذهنیت عامه معلمان این است که آموزش و پرورش اولویت اصلی دولت قبلی و فعلی نبوده و نیست و دلسردی و سرخوردگی معلمان ممکن است موجب تزلزل عمده ترین پایگاه اجتماعی دولت شود.

گنجی با انتقاد از تبلیغات گسترده پرداخت معوقات چند ساله فرهنگیان در رسانه ها و خصوصا رسانه ملی ، خواستار توجه مسئولین به تفاوت بحث معوقات و مطالبات فرهنگیان شد و دغدغه اصلی معلمان در این حوزه را نه فقط دریافت معوقات چند ساله که ارزش ریالی خود را از دست داده است بلکه تبعیض در پرداخت حقوق بین دستگاههای مختلف دانست و تصریح کرد: دغدغه اصلی معلمان فرق است نه فقر.

وی با مقایسه موردی حقوق معلمان با برخی دستگاههای دیگر نسبت به شفاف نبودن لایحه رتبه بندی ابراز نگرانی کردو خواستار ارتقای پایه حقوق تمام معلمان و بعد رتبه بندی بر اساس فاکتورهای قابل دسترسی شد.

گفتنی است در این دیدار فرروز عطایی عضو هیات رئیسه مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران با ابراز تشکر از توجه ویژه ی دکتر کفاش به انجمن استان و وفای به عهد ایشان در خصوص برگزاری جلسه با شورای مرکزی استان اردبیل ، مشکلات معیشتی و تبعیض در نظام پرداختها را مورد اشاره قرار داد و گفت : صندوق ذخیره ی فرهنگیان موسسه سپرده گذاری نیست بلکه معلمان سهامدار این صندوق هستند و انتظارات زیادی از این صندوق دارند.

در ادامه جلسه سایر اعضای شورای مرکزی استان با بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات و مسائلی مانند : وضعیت نامناسب بیمه طلایی ، ضرورت تشکیل سازمان نظام معلمی ایران ، بهبود وضعیت و تبدیل به بیمارستان شدن درمانگاه فرهنگیان ، انتقاد از برخی شعارهای بدون عمل و کارآمد شدن صندوق ذخیره فرهنگیان ، خواستار توجه جدی وزارت به مسائل ذکر شده گردیدند.

در خاتمه دیدار حمید رضا کفاش بر ضرورت ادامه رایزنی ها با انجمن اسلامی معلمان تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار