تابناک آذربایجان غربی : رضا ظهیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مأموران در حین گشت‌زنی در محور تکاب به بیجار به یک دستگاه خودروی سواری به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و اقدام به توقیف آن می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 21 November 2015

وی افزود: در بازرسی از خودرو، یک هزار و 434 ثوب انواع البسه قاچاق فاقد مدارک گمرگی کشف شد و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، 750 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی تکاب خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

این مسئول بر عزم راسخ پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید ملی خبر داد و تصریح کرد: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند .

ظهیریان تبیین کرد: قاچاق کالا و ارز پدیده‌ای است که اثرات نامطلوبی بر اقتصاد جامعه و خسارات جبران‌ناپذیری از نظر جانی و مالی برای شهروندان خواهد داشت و پلیس در برخورد با اشخاصی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند و اقدام به قاچاق کالا می‌نمایند قاطع خواهد بود.

وی با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد: گسترش قاچاق، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می‌زند که پلیس مصمم است با متخلفان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

یکی از بزرگ‌ترین تبعات منفی قاچاق کالا در کشور موضوع تأثیرگذاری آن بر بهداشت جامعه می‌باشد. اصولاً کالاهای قاچاق به دلیل نبود نظارت لازم و با هدف دستیابی به سود بیشتر وارد کشور می‌شوند.

متأسفانه محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، جزء کالاهایی است که در حد زیاد و به طور غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و به دلیل نداشتن استاندارد مشخص، به طور گسترده‌ای در سطح جامعه خرید و فروش می‌شوند.

قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می‌شود و این امر تأثیر نامطلوبی بر تولید ناخالص داخلی می‌گذارد.

رواج قاچاق کالا، موجب می‌شود که سرمایه‌گذاری در امور تولیدی و اشتغال‌زا کاهش یابد، در نتیجه زمینه اشتغال افراد و نیز تولیدات ملی و داخلی کاهش یافته و نیز منجر به کاهش درآمد سرانه و به تبع آن گسترش بیش از پیش فقر در جامعه می‌شود هرچند درآمدهای کلان و بادآورده نیز از این رهگذر نصیب قاچاقچیان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار