در غیاب استاندار اردبیل جلسه شورای اداری با حال و هوای متفاوت‌تر برگزار شد تا در این جلسه از برگزیدگان جشن کتاب سال و جشنواره داستان‌نویسی ساوالان تجلیل شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، همزمانی برنامه برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان کتاب سال و شورای اداری که به هم‌ریختگی عجیبی را در برنامه‌ها به وجود آورده بود سبب شد تا استاندار اردبیل که در سفر شهرستانی بیله‌سوار بود به این جلسه نرسد و جلسه شورای اداری با خیر مقدم‌گویی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل آغاز شود و با تجلیل از برترین‌های کتاب سال و داستان‌نویسی ساوالان به پایان رسد.

در حالی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه حاضر شده اما برای رونمایی از کتاب خود با نام «تا قاف کرامت» حاضر نشده و جلسه را ترک کرد در غیاب استاندار و امام جمعه اردبیل کتاب «تا قاف کرامت» آیت‌الله عاملی رونمایی شد و از فرزند برومند اردبیل داستان‌نویس خلاق ایران محمد رضا بایرامی به پاس سال‌ها تلاش ارزنده برای خلق آثار ارزشمند با لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از برگزیدگان داستان کوتاه ساوالان در دو بخش آزاد و ویژه تجلیل شد که در بخش آزاد بدون اولویت از سه اثر شامل «استخوان یک سرباز» نوشته لیلا حامد اسماعیلی، امین اطمینان «راز موفقیت قسطنطنیه» از خراسان رضوی و هومن روحی خالق اثر «سارا» از استان اردبیل تجلیل شد.

در بخش ویژه از پری آخته به خاطر خلق اثر «منیم آدیم آلمادی» از اردبیل و فرشاد موسی‌زاده داستان‌نویسان اردبیلی تجلیل شد.

برای این بخش 112 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که با نظر هیئت داوران از صاحبان آثار برتر در دوبخش آزاد و ویژه تجلیل شد.

جشنواره کتاب سال بدون معرفی کتاب سال اردبیل

اما برگزیدگان جشنواره کتاب سال نیز بدون اینکه اثر منتخب معرفی شود در چهار بخش معرفی شدند.

برای این جشنواره بیش از 80 کتاب ارسال شده بود که نویسنده 53 کتاب با هم رقابت کردند که با تشخیص هیئت داوران کتاب برتر در حوزه‌های چهارگانه انتخاب شد.

در بخش دفاع مقدس از حسن فیضی به خاطر اثر «طبیعت بلاغ‌‌رود» در بخش شعر ترکی و آذری از اسکندر نجفی به خاطر اثر «چیستان وجود» و کاظم نظری بقا تجلیل شد.

در بخش تاریخی نیز کتاب «ساوالان ایگیدلری» نوشته انوار احمدی، کتاب «تاریخ مبارزات ایران علیه استعمار» نوشته منصور جدی و کتاب «تاریخ دیرین شهر آذربایجان» نوشته رضا زرگری تجلیل شد.

در بخش جغرافیا نیز کتاب «فرهنگ جغرافیای استان اردبیل» نوشته داود کیانی، «اردبیل در سفرنامه» نوشته یحیی عسگری و کتاب «فرهنگ جغرافیای نمین» نوشته علی حقی به عنوان آثار برتر تجلیل شدند.

در این مراسم همچنین از هیئت داوران دو جشنواره کتاب سال و داستان‌نویسی ساوالان تجلیل شد و سه ناشر برگزیده استان انتشارات ساوالان ایگیدلری، نشر محقق اردبیلی، و نشر شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار