مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از وجود بیش از یک هزار هکتار بافت فرسوده مطالعه شده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 18 November 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه چهارشنبه شب گفت: شهرستان اردبیل 963 هکتار، پارس آباد 248.5 هکتار، خلخال 82.7 هکتار و شهرستان مشگین شهر 94.2 هکتار بافت فرسوده دارند.
وی افزود: تاکنون از سوی شهرداری و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز اقداماتی برای احیای این مناطق ناکارآمد در استان در سال های گذشته به انجام رسیده اما همچنان نیازمند تمهیداتی برای بهسازی این بافت ها هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از وجود 812 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در اردبیل، 157.9 هکتار در پارس آباد و 176 هکتار در مشکین شهر خبر داد که نیازمند ساماندهی هستند.
او با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون ناهمگونی و عدم مشارکت بین نهادهای مختلف در استان به چشم می خورد که باید با فراهم کردن شرایط از جمله افزایش همکاری با شهرداری ها نسبت به بهسازی بافت های ناکارآمد اقدام شود.
محبت خواه در ادامه با اشاره به وجود 6 هزار و 504 کیلومتر راه در استان اردبیل گفت: 125 کیلومتر بزرگراه، 678 کیلومتر راه اصلی و 818 کیلومتر راه فرعی همچنین چهار هزار و 883 کیلومتر راه روستایی نیز وجود دارد که تنها 2 هزار و 593 کیلومتر آن آسفالت، یک هزار و 170 کیلومتر شوسه و یک هزار و 120 کیلومتر آن خاکی است.
وی اضافه کرد: پروژه راه اردبیل- مشکین شهر به طول 45 کیلومتر و خلخال- فیروز آباد به طول 33 کیلومتر از جمله پروژه های مهم استان به شمار می روند که در صورت اختصاص به موقع اعتبارات عملیات اجرایی آنها به زودی به پایان خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل عنوان کرد: این استان دارای گردنه ها و نواحی کوهستانی بسیاری بوده که به دلیل تردد بالا در برخی از محورها نیاز به چهار بانده کردن مسیرها ضروری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار