کد خبر: ۱۳۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 18 November 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: به ازای هر صد نفر 44 نسخه کتاب درکتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام شمس الله فلاح امروز(26آبان)، درمراسم تقدیر از کتابداران برتر استان اظهار کرد: اکثر مردم فکر می‌کنند کتابداران درکتابخانه‌ها کار خاصی انجام نمی‌دهند و فقط وظیفه گرفتن و دادن منابع مطالعه را به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: این تصور نادرست؛ چرا که کتابداران درحقیقت قلب تپنده کتابخانه‌ها هستند وبا معرفی کتاب‌های به روز و مفید می‌توانند جهت فکری مراجعه کنندگان را تغییر دهند.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت‌های کتابخوانی دراستان گفت: زیرساخت‌های کتابخوانی دراستان ضعیف است به طوری که در برخی شاخص‌ها البرز در رتبه 26 و دربرخی شاخص‌ها نیر دررتبه 28 کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: البرز کتابخانه مرکزی و استاندارد ندارد که این موضوع به هیچ وجه درشان ساکنان استانی سه میلیون نفری نیست.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: هرچند زیرساخت‌های کتابخوانی در استان مهیا نیست ولی سرانه مطالعه البرزی‌ها در مقایسه با بسیاری از استان‌ها بالاتر است.

حجت الاسلام فلاح توضیح داد: استان البرز دررتبه هشتم کشور دربحث مطالعه مفید قرار دارد که این نشان دهنده آن است که محدودیت‌های موجود باعث نشده شهروندان البرزی با یار مهربان قهر کنند.

وی یادآورشد: درشش ماه اول امسال بیش از دو میلیون و 200 نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند.

این مسئول گفت: درحال حاضر به ازای هر 100 نفر 44 کتاب درکتابخانه‌های عمومی استان وجود داردکه این رقم درمقایسه با سایر استان‌ها پایین‌تر است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ابراز کرد: مسئولان باید به داد زیرساخت‌های کتابخوانی استان برسند و هریک درحدتوان خود برای ارتقای امکانات این بخش تلاش کنند.

وی درپایان گفت: بدون شک امکانات و بودجه‌های دولتی برای اتمام پروژه‌های این بخش کافی نیست به همین دلیل خیرین باید وارد میدان شوند و با یاری خود زمینه دوستی بیش از پیش مردم را با کتاب فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار