کد خبر: ۱۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 16 November 2015

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه طرح جامع مدیریت خشکسالی در استان تدوین شده است، گفت: اجرای این طرح منوط به تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان البرز صبح امروز، دوشنبه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تشکیل شد.

عباسعلی عامری به تشکیل ۱۴ کارگروه مرتبط با مخاطرات در استان اشاره کرد و گفت: همه مباحث مربوط به مخاطرات بخش کشاورزی استان در کارگروه خشکسالی مورد بررسی قرار می گیرد و تمهیدات لازم برای مدیریت مخاطرات در این بخش انجام می شود.

عامری گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان طرحی را با عنوان طرح جامع مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی در قالب طرح های مخاطره پذیری تدوین و در اختیار استانداری البرز قرار داده است که اجرای این طرح منوط به تامین اعتبار است.

وی در خصوص ماهیت این طرح گفت: همه مباحث مرتبط با خشکسالی در بخش کشاورزی که می تواند این بخش را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین راهکارهای لازم در مدیریت خشکسالی در این طرح گنجانده شده است.

عامری به چندین طرح دیگر از جمله، مدیریت سرمازدگی، مدیریت آفات نباتی، مدیریت آفات و امراض دامی و طرح مربوط به آبخیز داری و آبخوان داری اشاره کرد و گفت: این طرح ها در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پایش بیماری آنفولانزا در البرز انجام شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان البرز در ادامه سخنان خود، گفت: بیمه طیور بیمه اجباری است رقم تعیین شده در این بیمه برای تامین خسارت وارده بسیار ناچیز است به همین منظور برای جلوگیری از بیماری های حاد طیور لازم است که این بیمه پوشش کامل تر و بیشتری را اعمال کند.

عامری خاطرنشان کرد: روند اجرای بیمه تکمیلی بررسی شد و بر اساس برآورد اولیه ۷۵۰ میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز این طرح است که بخشی از این مبلغ از طریق کمک های مدیریت بحران و بخشی هم از طریق تشکل های بخش طیور تامین می شود.

وی استقبال از بیمه تکمیلی طیور را مطلوب اعلام کرد و گفت: اجرای بیمه تکمیلی نیز منوط به تامین اعتبار است.

در ادامه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه پایش بیماری آنفولانزا در استان انجام شد، گفت: با انجام نمونه گیری در اکثر واحد های روستایی مشخص شد که اثری از بیماری آنفولانزا نیست در باغ پرندگان و در واحدهایی که پرندگان زینتی نگهداری می شوند نیز نمونه گیری انجام شد و نتیجه منفی بود.

علیرضا جمالی اظهار کرد: پایش در ۵۱ واحد صنعتی نیز با بررسی و نمونه گیری انجام شد و نتیجه در آنجا نیز خوشبختانه منفی بود.

وی از جمع آوری ۹۵۰ قطعه مرغ های صنعتی که در خیابان چمران و اطراف آن عرضه می شد خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری شهرداری و محیط زیست انجام شد.

استان البرز رتبه چهارم کمبود بارش در کشور را داراست

جمالی در پایان گفت: در کشتارگاه های استان دامپزشک دولتی مستقر کرده ایم که نسبت به بازدید مجوز های حمل، و واحد های غیر مجاز بررسی و اقدامات لازم را انجام می دهند.

در پایان این جلسه الهام داوری کارشناس هواشناسی اداره هواشناسی استان، گفت: استان البرز در رتبه چهارم کشور (بعد از بوشهر، هرمزگان، خوزستان) به لحاظ کمبود بارش قرار دارد.

داوری با اشاره به اینکه ۳ سال پیاپی کاهش بارش در استان البرز نسبت به میانگین وجود داشته است، گفت: بر عکس کاهش بارش، روند دما طی سال گذشته افزایشی بوده است. و این افزایش دما حدود ۱.۵ درجه نسبت به نرمال گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار