همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در بیش از 864 مدرسه استان اردبیل نمایشگاه‌های کتاب برپا شد.
کد خبر: ۱۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 15 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه‌های کتاب در مدارس که به صورت نمادین در مدرسه شهید سقایی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و در هجدهمین نمایشگاه‌های کتاب در مدارس با عنوان 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه، همزمان با جای جای میهن اسلامی در مدارس استان اردبیل نیز این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر شد.

مصطفی کافی تصریح کرد: ما در اجرای این برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه در مدارس با یک رشد 52 درصدی روبه‌رو بودیم به طوریکه بیش از 160 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس هزینه شده است.

وی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از امروز در 864 مدرسه استان نمایشگاه کتاب برپا شده تا دانش‌آموزان از کتاب‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 45 هزار جلد کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته تا بیشتر با محتوا و غنای کتب غیردرسی آشنا شوند، افزود: این بار یار مهربان دانش‌آموزان به سراغ آنها آمده تا زمینه افزایش معلومات و آگاهی آنها را در حوزه‌های مختلف فراهم آورد.

کافی بیان کرد: ما سعی کردیم تا در قالب این نمایشگاه‌ها جدیدترین آثار مکتوب تولید شده در کشور که متناسب با شرایط تحصیلی دانش‌آموزان است، به بهترین شکل فراهم کنیم تا زمینه مطالعه آنها فراهم آید.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی ما در اکثر مدارس استان زنگ کتابخوانی را دایر کردیم و در کنار آن با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی سعی داریم تا برای دانش‌آموزان فضای مناسب مطالعه را در بهترین شرایط فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار