کد خبر: ۱۲۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴ 13 November 2015

در آستانه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه ، پارک علم و فناوری استان البرز میزبان مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دراین بازدید

تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از بخش های مختلف پارک علم و فناوری دیدن کردند.

عطاءالله ربانی رئیس مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت های پارک علم وفناوری و دانشگاه آزاد می تواند مکمل هم باشد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکیدات فراوانی در خصوص اقتصاد دانش بنیان دارند و طبق فرمایشات معظم له می بایست در یک بازه زمانی 20 ساله یعنی از 1384 تا سال 1404 بیست درصد تولید ناخالص ملی بر پایه اقتصاد دانش بنیان باشد که تا امروز 10 سال از این زمان سپری شده و تنها حدودیک درصد حاصل شده است.

ربانی گفت: رسیدن به 19درصد باقیمانده در 10 سال آتی وظیفه بسیار سنگین و مهمی است که می بایست همگی در حصول آن تلاش کنند و برای این منظور باید با برنامه ریزی دقیق به صورت جهشی حرکت کرد.

رئیس پارک علم فناوری استان البرز گفت: این مجموعه دارای زمین 92 هکتار زمین با

65 هزار متر مربع بنا است که 23 هزار مترمربع بنا در دست احداث می باشد.

وی در خصوص وضعیت موجود این پارک گفت: در زمان حاضر آزمایشگاه تحقیقاتی پژوهشگاه رویان، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به همراه چهار بانک ژنتیکی، مرکز حیوانات پژوهشگاه ابن سینا، جهاد دانشگاهی دانشگاه های خواجه نصیر، علم و صنعت، تهران، شریف و تربیت مدرس بخشی از فعالیت های تحقیقاتی خود را در این مرکز انجام می دهند.

وی، تعداد نیروی انسانی شامل کارشناسان، هیأت علمی، تکنسین و کارگر مشغول به کار در این پارک را 500 نفر اعلام کرد و گفت: این مجموعه در حوزه های صنعت نفت، برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواد نو و سوپر آلیاژها، گیاهان دارویی، شیمی و مهندسی شیمی فعالیت دارد.

در این دیدار قرار شد که دانشگاه آزاداسلامی استان البرز در خصوص همکاری با پارک علم وفناوری همکاری علمی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار