یادواره هزار و ۱۸۰ شهید ارتش جمهوری اسلامی در هفته پایانی آذرماه امسال در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 12 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر،فرمانده تیپ ۴۰ مستقل پیاده ارتش مستقر در اردبیل بعدازظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای ارتش از میزبانی این استان برای برگزاری یادواره شهدای ارتش در سال جاری خبر داد.

امیر محمد مختاری فر بابیان اینکه تعداد شهدای ارتش استان هزار و ۱۸۰ نفر است، تصریح کرد: این آمار متفاوت از آمار شهدای تیپ ۴۰ که هزار و ۶۰۴ نفر را شامل می‌شود، است.

وی بابیان اینکه قسمتی از شهدا در آذربایجان شرقی است و واحد تیپ در دو استان مستقر است، اضافه کرد: در استان اردبیل صرفاً یادواره شهدای این استان برگزار خواهد شد و در زمان مناسب دیگری یادآور مجزایی برای شهدای آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گفته فرمانده تیپ ۴۰ مستقل پیاده ارتش بر اساس تصمیمات اتخاذشده این یادواره به‌صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود و پیشنهاد طرح‌شده برای مکان آن سالن رضازاده است.

مختاری فر با تأکید به اینکه مدعوین این برنامه صرفاً خانواده شهدا به تعداد دو هزار و ۳۱۱ نفر است، افزود: با احتساب مسئولان شهرستانی و استانی و هیئت اعزامی از تهران نزدیک به سه هزار نفر مهمان خواهیم داشت.

وی به تهیه و تأمین بسته‌های فرهنگی و چاپ کتاب از طریق نیروی زمینی اشاره و تأکید کرد: قرار است پذیرایی ناهار از طریق خود تیپ تأمین‌شده و علاوه بر این با مشارکت دستگاه‌ها کارت‌های هدیه نیز به خانواده شهدا اختصاص یابد.

فرمانده تیپ ۴۰ مستقل پیاده ارتش خواستار مشارکت تبلیغات اسلامی استان در امر تبلیغ، تأمین قاری و مداح شد و تأکید کرد: علاوه بر این انتظار می‌رود شهرداری اردبیل علاوه بر تأمین داربست‌ها جهت تبلیغات اتوبوس‌های مناسبی برای نقل‌وانتقال مهمانان تدارک ببیند.

به گفته مختاری فر نیروی انتظامی در بحث ترافیک و آزادسازی خیابان‌ها مشارکت خواهد داشت و درصورتی‌که به‌غیراز مرکز سالن رضازاده برای صندلی‌های پیرامون نیز مهمان دعوت شود باید ادارات نفرات خود را معرفی کنند.

وی در خصوص برخی گله‌مندی‌ها مبنی بر نبود سیستم صوتی مناسب در سالن رضازاده به تدارک سیستم صوتی با ۲۰ بلندگو اشاره و تأکید کرد: هدف ما بر این است این یادواره بتواند انعکاسی از غیور مردی شهدای آذری باشد.

وی با تأکید به اینکه در جبهه خوزستان بیشترین شهدا، شهدای آذری بودند، متذکر شد: تلاش داریم با برگزاری یک برنامه مطلوب گوشه‌ای از رشادت و غیرت شهدای آذری را به نمایش بگذاریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار