رئیس اتاق اصناف فردوس مطرح کرد
رئیس اتاق اصناف فردوس از پلمپ واحدهای صنفی فاقد پروانه در این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت واحد بازرسی اتاق اصناف فردوس از یک ماه آینده جدی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 11 November 2015

رسول اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: طبق ماده دو قانون نظام صنفی کشور هر شخص حقیقی یا حقوقی که در یکی از فعالیت‌های صنفی اعم از تولید، تبدیل، خرید، فروش، توزیع، خدمات و خدمات فنی فعالیت کند و وسیله کسبی فراهم آورد، فرد صنفی شناخته شده و برای فعالیت خود، باید از اتاق اصناف مجوز بگیرد.

وی افزود: براساس ماده 12 قانون نظام صنفی، افراد صنفی موظف هستند قبل از تاسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

فعالیت 2 هزار واحد صنفی در فردوس

رئیس اتاق اصناف فردوس با اشاره به فعالیت 2 هزار واحد صنفی در این شهرستان، تصریح کرد: در چند سال گذشته تعدادی از این واحدها تعطیل و تعدادی نیز تغییر شغل داده‌اند که با فعالیت جدی‌تر واحد بازرسی اتاق اصناف از یک ماه آینده، تکلیف این واحدها روشن و آمار دقیقی از واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستان ارائه می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: بر اساس تبصره پنج ماده 12 در صورت عدم فعالیت بیش از شش ماه یک واحد صنفی و یا تعطیلی آن بر اثر تغییر محل کسب و همچنین واگذاری محل صنفی به شخص دیگری بدون هماهنگی با اتاق اصناف، پروانه صنفی شخص ابطال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 13 اتحادیه صنفی در فردوس، گفت: یکی از اولویت‌های کاری اتاق اصناف افزایش تعداد اتحادیه‌های این شهرستان به 18 اتحادیه است تا با این اقدام، حد و نصاب‌ها کاهش و اتحادیه‌ها کوچک‌تر شود تا کاربری بیشتری داشته باشند و هدفمندتر و تخصصی‌تر فعالیت کنند.

رئیس اتاق اصناف فردوس افزود: در صورت فعالیت یک واحد صنفی بدون اخذ پروانه کسب، این واحد صنفی پلمب و تا یک‌ماه نیز بازگشایی نمی‌شود.

راه‌اندازی شهرک صنوف آلاینده در فردوس

اسماعیلی با اشاره به اینکه اجرای قانون برای همه یکسان است، از اصناف خواست تا عوارض و مالیات خود را به موقع پرداخت کنند و در صورتی که یک واحد صنفی از پرداخت عوارض و مالیات خودداری کند، اتاق اصناف شهرستان مجبور به ابطال پروانه صنفی وی می‌شود.

وی از راه‌اندازی شهرک صنوف آلاینده در فردوس خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر آماده‌سازی فضای کافی و زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این شهرک هستیم و جای بسی تاسف است که کمیسیون اجتماعی در مرکز استان برگزار و در این جلسه رفع موانع و مشکلات شهرک‌های آلاینده بیرجند و قاین مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیچ نامی از فردوس برده نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف فردوس، کسبه و اصناف این شهرستان را یکی از پاک‌ترین بازارهای ایران دانست و یادآور شد: در بازار شهرستان فردوس اجناس با کیفیت و مناسبی به مردم عرضه می‌شود و مردم نیز باید با هدف کمک به اقتصاد شهرستان و حمایت از اصناف و همچنین جلوگیری از مهاجرت کسبه، به جای خرید از بازار شهرهای همجوار از بازار فردوس خرید کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اصناف فردوس بیش از یک سوم جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند، گفت: در چند سال اخیر نامهربانی‌ها و ناملایمات زیادی از سوی برخی مسئولان نسبت به اتاق اصناف و کسبه صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به عدم توجه به رکود شدید بازار و اخذ مالیات‌های سنگین از کسبه و نیز عدم توجه به اظهارات نماینده اتاق اصناف در جلسات اشاره کرد.

وی افزود: فروش پوشاک در برخی منازل یکی از مشکلاتی است که اصناف فردوس را متضرر و بازار پوشاک شهرستان را فلج کرده است و با توجه به اینکه کاسب هزینه زیادی را برای راه‌اندازی یک واحد صنفی متحمل شده و از طرفی باید هزینه‌های جاری و اجاره بهای مغازه را نیز بپردازد باید با فروشندگان پوشاک خانگی نیز برخورد شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار