کد خبر: ۱۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 10 November 2015

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به آمادگی واگذاری بخشی از وظایف و اختیارات این سازمان به تشکل ها و انجمن های فعال همگن و خدمات فنی مهندسی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، ایرج موفق روز سه شنبه در نخستین گردهمائی شرکت های فنی مهندسی، تحقیق و توسعه و مراکز پژوهشی صنعتی معدنی و شرکت های دانش بنیان و صنایع پیشرفته استان البرز که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، هدف از اجرای این واگذاری ها را ایجاد انگیزه و استفاده از تجارب این تشکل ها و انجمن ها دانست.

وی، عملکرد و خروجی مناسب در اجرای فعالیت ها را از نتایج مثبت این هم افزائی ها دانست و افزود: در استان مراکز پژوهشی و دانشگاهی خوبی وجود دارد که با تاکید مسئولین تفاهم نامه ای با سازمان مواد و انرژی منعقد شده تا سازمان بتواند از ظرفیت های این گونه مراکز پژوهشی بهره ببرد.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه ای با شهرک صنعتی اشتهارد اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه که به مرحله عملی رسیده عارضه یابی و شناخت عارضه و رفع مشکلات در این شهرک مدنظر قرار دارد.

موفق انعقاد تفاهم نامه دیگری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را نیز یکی دیگر از برنامه هایی دانست که در دانشکده فنی مهندسی آن عملیاتی شده تا در پارک علم و فناوری بتوان از پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا استفاده کرد که با این روش ضمن استفاده از این تحقیقات، دانشجو هدف مند شده و مشکلاتی که در بخش تولیدات است شناسایی و مرتفع می شود.

وی گفت: خوشبختانه در استان البرز موضوع صنایع پیشرفته و دانش بنیان به جدیت دنبال می شود و مصوبه ای مبنی بر معافیت از قانون شعاع 120 کیلومتری تهران برای آن ها داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: بر اساس این قانون شرکت های دانش بنیان می توانند خارج از شهر تهران و بدون محدودیت این شعاع و خارج از شهرک های صنعتی در استان البرز راه اندازی و ایجاد شوند.

وی همچنین به تخصیص اعتبار مناسب از طریق صندوق الکترونیک اعتباری به رشته های برق و الکترونیک و دیگر رشته های مرتبط اشاره کرد و اظهار داشت: برای این رشته ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.

موفق توجه استان البرز به بحث علم و فناوری را ویژه دانست و گفت: این توجه در دستگاه های حاکمیتی نقش بسته و ما در دستگاه های اجرائی به دنبال تحول در این زمینه ها هستیم.

این گردهمایی به صورت یک کارگاه آموزشی برگزار شد، مدعوینی به ارائه تحقیقات خود در حوزه شرکت های دانش بنیان و مقایسه این شرکت ها در کشور با دنیا پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار