معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یک میلیارد و 300 میلیون ریال با مساعدت استاندار آذربایجان غربی جهت تجهیز کتابخانه های مدارس استان به اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵ 10 March 2015

"قدرت الله قاسمی" معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهار داشت: برای تجهیز کتابخانه های مدارس استان با مساعدت استاندار آذربایجان غربی بیش از 14 هزار جلد کتاب تهیه و بزودی در اختیار مناطق تابعه جهت تجهیز کتابخانه مدارس استان قرار می گیرد.

وی افزود: برای تجهیز این کتابخانه ها یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

قاسمی ادامه داد: کتب اهدایی با احتساب 30 درصد تخفیف نمایشگاهی تهیه شده که در قالب طرح "طلوع اندیشه" در اختیار مدارس و دانش آموزان استان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح گامی موثر در راستای نهادینه کردن امر مطالعه و تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این کتاب ها از نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان استان انتخاب و خریداری شده است و بیشتر شامل کتب پایه های دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه است.

وی تصریح کرد: سرانه کتاب های کتابخانه های آموزشگاهی استان 7/3 جلد می باشد که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری کتابخانه های استان از سرانه پایین تری برخوردار است.

قاسمی مشارکت خیرین و مسئولین دستگاه های اجرایی را در جهت ارتقاء سرانه کتابخانه های استان خواستار شد و گفت: با مساعدت و همکاری استانداری آذربایجان غربی با اداره کل آموزش و پرورش در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان می توان گامی موثر و اساسی را در جهت گسترش این امر در بین دانش آموزان برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار