ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل به مناسبت 23 محرم سالروز جنایت عناصر تکفیری در تخریب حرم مطهر امامین عسگریین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: تکفیری‌ها جز تأمین منافع نامشروع آمریکا و همراهی با سیاست‌های این کشور به هیچ چیز قائل نیستند.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 07 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بیانیه‌ای که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل عصر امروز صادر کرده است، آمده است: 23 ماه محرم مصادف با سالگرد حادثه عظیم و مصیبت بزرگی است که در سامرا بعد از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) و مسلمانان باید قائل شد.

در این بیانیه آمده است: هتک حرمت و تخریب حرم امامین عسگریین (ع) به دست تکفیری‌های کوردل نه تنها یک اهانت و یک فاجعه ظاهری است، بلکه نشان از دشمنی آنان با همه مسلمانان و آموزه‌های اسلام ناب بود چرا که شیعه و سنی بر اساس دستور قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) نسبت به احترام به اهل بیت (ع) تردیدی نداشتند.

در بیانیه‌ ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان شده است: ریشه جنایتکاران این حادثه تلخ که قلب همه مسلمانان و آزاداندیشان جهان را آزرده خاطر کرده است به سبک مغزانی برمی‌گردد که بزرگترین ضربه‌ها و مصیبت‌ها را در طول تاریخ به اسلام و قرآن وارد کرده‌اند اما مگر می‌توان جسارت و هتک حرمت اهل بیت را جدا از اهانت به پیامبر و اسلام و قرآن دانست؟

دشمنان اسلام بدانند اینگونه حوادث مسلمانان و شیعیان را در اعتقاد خود استوار می‌سازد چرا که اگر وحدت شیعه و سنی نباشد هرگز گروه‌های تکفیری و انحرافی از صحنه روزگار محو نخواهند شد.

در بخشی از این بیانیه با بیان اینکه گروه‌های تکفیری در خدمت آمریکا و عمال منطقه‌ای آنها است تا منافع آنها را تأمین کنند، تصریح شده است: امروز به برکت اعتقاد راسخ به وحدت و همدلی بیشتر در سالروز بمب‌گذاری در حرم امامین عسگریین همت و حمیت بی‌وقفه خادمان اهل بیت به ثمر نشسته و از تربت پاک هادیان دین در سامرا غبار ذلت زدوده شده است.

در این بیانیه آمده است: ستاد بازسازی عتبات عالیات با حمایت و کمک‌های مردمی، وجوهات و نذورات اهدا شده از سوی متبرعان و با تلاش هنرمندان چیره دست و متخصصان ایران اسلامی موفق شده است این حرم مطهر را بازسازی کند که ساخت ضریح، درهای ورودی، صندوقچه قبور، بازسازی سنگ فرش صحن و حرم، رواق‌ها و ساخت بزرگترین گنبد مصلی در حرم مطهر امامین عسگریین (ع) بخشی از اقدامات انجام شده در یک دهه اخیر بوده است و در همین راستا ستاد بازسازی عتبات عالیات با تدوین برنامه و طرح توسعه این حرم مطهر گسترش فضای زیارتی، خدماتی و رفاهی برای زائران حرم مطهر امامین عسگریین را در سامرا در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار