کد خبر: ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 27 January 2015
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مبلغ جریمه‌ قطع درخت در این شهرستان اندک بوده و بازدارندگی لازم را ندارد.
فاطمه آجرلو اظهار داشت: شهرستان کرج در یک دهه قبل به دلیل تعدد باغ‌ها، آب و هوای مناسب و همچنین گستردگی فضاهای سبز، به عنوان یک باغ شهر شناخته می‌شد.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر از کرج به عنوان شش تنفسی تهران عمل می‌کرد، اما به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها و همچنین خشکسالی‌های پیاپی، بخش مهمی از باغ‌ها و فضای سبز کرج از بین رفت.
این مسئول افزود: یکی از دلیل اصلی عدم حفظ و حراست از باغ‌ها و درختان کرج، به طور قطع خلع‌های قانونی است و اگر این قوانین متناسب با شرایط روز اصلاح نشود، در آینده نزدیک با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شویم.
آجرلو گفت: به عنوان نمونه در زمان هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری، قانون جریمه و عوارضی برای قطع درخت پیش‌بینی کرده است.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: این جریمه بر اساس مصوبه سال 90 به قبل محاسبه می‌شود که با توجه به افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم، دیگر بازدارندگی لازم را ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: عوارض برای قطع درخت با 2 هدف اصلی اخذ می‌شود، نخست اینکه عاملی برای ممانعت از قطع درختان بوده و مردم بدانند که در صورت چنین کاری باید جریمه پرداخت کنند.
آجرلو بیان داشت: هدف بعدی فراهم‌سازی اعتبارات مالی لازم برای کاشت نهال و توسعه فضای سبز توسط شهرداری با استفاده از عوارض و یا جریمه قطع درخت است.
وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه محاسبه عوارض قطع درخت مربوط به سال‌های قبل است، دیگر بازدارندگی لازم را نداشته و باید قوانین مربوطه اصلاح شود.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای اصلاح قوانین انجام شده است، گفت: در آخرین جلسه شورا طرحی ارائه شد که نرخ عوارض بر اساس تورم و افزایش قیمت آب و کود محاسبه و اعمال شود.  

آجرلو ادامه داد: این پیشنهاد مطرح شده و در تلاش هستیم تا برای بودجه سال 94 شهرداری کرج، آن را مصوب و اجرا کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه اعضای شورا و مدیریت شهری کرج نگاه ویژه‌ای به حفظ و حراست از محیط زیست، فضای سبز و درختان دارند و امیدواریم این طرح پس از بررسی همه جوانب تصویب و اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار