جلسه شورای مديران آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار برگزار گردید.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 01 November 2015

  تأكيد بر توسعه آموزش هاي مهارتي در حوزه فناوري هاي پيشرفته

 به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، نادرصفرزاده معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در اين نشست با اشاره به افق 1404 در سند چشم انداز 20 ساله كشور ، بر توسعه آموزش هاي مهارتي در حوزه فناوري هاي پيشرفته تأكيد نمود.

صفرزاده افزود: برخورداري از دانش پيشرفته ، توانا در توليد علم و فناوري در حوزه آموزش هاي مهارتي پيشرفته را نياز مبرم امروز جامعه دانست.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گفت: اتكا به سهم برتر منابع انساني در توليد، زماني اتفاق خواهد افتاد كه از راه آموزش به تربيت نيروي انساني مورد نياز بخش هاي مختلف اقتصادي كشور پرداخته ، در اين مسير مهارت هاي آموزش فني و حرفه اي يكي از تأثير گذارترين آموزش ها است.

وي ادامه داد: از شاخص هاي تحقق سهم برتر منابع انساني در توليد، توجه به ارتقاي بهره وري نيروي كار به عنوان يكي از عوامل سه گانه مؤثر در توليد است و براي ارتقاي بهره وري بهترين روش ،اجراي آموزشهاي مورد نياز فناوري هاي مورد استفاده در اين عرصه، باتوجه به تغييرات و پيشرفت هاي علوم و فنون روز دنيا است.

محسن مددي سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نيز در این نشست ضمن ارائه گزارشي از روند آموزش هاي مهارتي در اين اداره كل ، به کار محور بودن آموزشهای فنی و حرفه‌ای که فرایند یادگیری فراگیران را از طریق محیط های کار محیا می سازد، افزود: با آگاهی بر فرایند فعالیتهای مستمر آموزشی در مراکز آموزشی–مهارتی و تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی محتوای آموزشها با تغییرات و پیشرفتهای حوزه تکنولوژی و به تبع آن در کارکرد نهادهای اقتصادی جامعه هماهنگ خواهد شد تا خروجی آموزش اثر بخش و منطبق بر نیاز بازار کار باشد.

توجه به ايجاد مبناي مالي جديد ، كاهش هزينه ها در راستاي اقتصاد مقاومتي و اصلاح الگوي مصرف ، تشکیل کارگروههای آموزشی منطبق بر برنامه مدون آموزشی ، شناسایی ظرفیتهای آموزشی منطقه ای بر اساس نیاز سنجی ، ترویج فرهنگ مهارت آموزی بر اساس مشارکتهای مردمی ، استفاده بهینه از منابع ، طرح توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای ، برنامه توانمند سازی رؤسای مراکز آموزشی از جمله اولویتهای برنامه ای سال 1394 بود که در اين نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار