به دنبال بارش باران و در اثر سقوط تخته سنگ از کوه در شهر گرمی خانه ای تخریب و به منازل مجاور نیز خسارت هایی وارد شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 30 October 2015
علی اقبالی ، صاحب خانه تخریب شده شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در اتاق خوابیده بودم که ناگهان با صدای برخورد چند سنگ بزرگ به دیوار و پشت بام خانه ام از خواب پریدم.
وی افزود: قطعه های بزرگ سنگ ، سقف خانه دو اتاق را تخریب کرد و با انبوهی از گل و لای وارد خانه شد.
وی اظهار کرد: اعضای خانواده بیرون از اتاق ها بودند و این حادثه خسارت جانی نداشت.
اقبالی بیان کرد: تلویزیون و برخی اثاثیه خانه از بین رفته و امدادگران جمعیت هلال احمر گرمی مغان در بازدید از محل حادثه چند قطعه پتو ، موکت و وسایل گرمایشی تحویل دادند.
همسایه آقای اقبالی نیز که دیوار سقف خانه اش در اثر سقوط سنگ ترک برداشته گفت: سال هاست که در دامنه این کوه در محله طالقانی ساکن هستیم و به دنبال ریزش سنگ های کوچک چند بار از فرمانداری شهرستان خواسته ایم تا با ایجاد دیوار حائل یا حفاظ از تکرار این گونه حادثه ها جلوگیری شود اما نتیجه ای نگرفته ایم.
به گفته او ، اهالی ساکن در این منطقه به لحاظ درآمد و توان مالی کم در سراشیبی دامنه کوه خانه خریده یا احداث کرده اند و خانه هایشان دارای پروانه ساختمان و سند مالکیت است.
برخی از اهالی خیابان طالقانی گرمی که به محل حادثه آمده بودند از بزرگی سنگ هایی که از کوه کنده شده و بعد از برخورد و تخریب خانه، ده ها متر پایین تر افتاده است اظهار تعجب می کردند.
میرعلی رحیمی زاد سرپرست فرمانداری گرمی مغان در بازدید از محل حادثه گفت: از هر گونه کمک برای جبران خسارات وارده یا ایجاد زمینه برای احداث خانه در محلی مناسب تر برای خانواده آسیب دیده دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: در بارش های طولانی احتمال سست شدن لاشه های سنگ ، سقوط از کوه و تکرار این حادثه وجود دارد و برای رفع نگرانی از سلامت ساکنان این محل باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.
وی از مسوولان جمعیت هلال احمر شهرستان خواست در صورت لزوم نسبت به تامین چادر و اسکان اضطراری خانواده آسیب دیده اقدام شود.
شهر کوهپایه ای گرمی مرکز شهرستان گرمی مغان با 28 هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار