کد خبر: ۱۱۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 27 October 2015

مدیرکل زندان‌های استان البرز از آزادی 300 زندانی دارای احکام سبک در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به‌نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، در این نشست حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سعید دهقان مدیرکل بازرسی استان البرز، حمید داودآبادی مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز، لقمان کیاپاشا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز، علی آذریان معاون قضایی رئیس کل، فرج الله افشار دادستان نظامی استان البرز و جبار باقری مدیرکل زندان های استان البرز به تبیین اقدامات و برنامه‌های مختلف خود پرداختند.

30 پرونده میلیاردی در کرج

در ابتدای این نشست مدیرکل اداره بازرسی استان البرز اظهار داشت: بیش از 30 پرونده میلیاردی در استان البرز وجود دارد که وضعیت آن‌ها در دست پیگیری است.

وی همچنین از پیگیری تصرف در اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مقاطع مختلف توسط برخی دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: اداره کل بازرسی استان تاکنون چندین مورد از این تخلفات را به دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور ارجاع داده است.

آزادی 300 زندانی دارای احکام سبک

مدیرکل زندان‌های استان البرز نیز در این دیدار از دستاوردهای دستورالعمل رئیس‌کل دادگستری استان البرز برای کاهش جمعیت کیفری استان گفت و توضیح داد: از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل تاکنون 48‌مورد بازدید قضات از بندهای مختلف ندامتگاه‌های استان انجام شده و تا 20 روز آینده گزارش کامل اقدامات و نتایج مثبت این دستور العمل ارائه خواهد شد.

وی همچنین از آزادی 300‌نفر از محکومان که دارای حبس‌های سبک بودند در راستای اجرای دستور العمل فاضلیان خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای دستورات، کمیته مشترکی بین اداره‌کل زندان‌ها و دادسرا تشکیل شده و مترصد هستیم مکان ویژه‌ای برای استقرار قضات در ندامتگاه مرکزی کرج پیش‌بینی کنیم.

اختصاص رایگان سالن تشریح پزشکی برای دانشجویان پزشکی

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز نیز در این نشست با اشاره به مشکلاتی که این اداره کل از هنگام استان شدن با آن درگیر بوده از پیگیری‌های خود برای برطرف کردن مشکل کمبود امکانات و فضای اداری در استان گفت و افزود: در شهرستان‌ها فاقد ساختمان مستقل برای پزشکی قانونی بودیم که مشکلاتی برای مراجعان و پزشکان مستقر ایجاد می‌شد و در برخی موارد مجبور بودیم اجساد را به کرج منتقل کنیم که با پیگیری‌ها و مساعدت مسئولان شهرستانی در شهرهای نظرآباد و هشتگرد صاحب ساختمان‌های مستقل برای پزشکی قانونی شدیم.

وی با اشاره به اینکه در استان فعلاً مشکل پزشکی قانونی در شهرستان فردیس به‌دلیل نبود فضایی مستقل پابرجاست اظهار داشت: مردم فردیس مجبور هستند برای پیگیری امور خود به پزشکی قانونی مرکز استان مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز دیگر اقدام مهم خود را تخصیص رایگان امکانات سالن تشریح برای استفاده دانشجویان پزشکی و حقوق و نیروی انتظامی عنوان کرد و درباره ساختمان پزشکی قانونی نیز گفت: پس از پیگیری‌های زیادی توانسته‌ایم مجوز و بودجه احداث ساختمان با زیربنای 5 هزار متر مربع در باغستان را دریافت کنیم که تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین اجرای طرح "دادپزشک" را زمینه‌ساز کاهش مراجعات غیرضروری به پزشکی قانونی مرکز استان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح و با تشخیص پزشک مستقر در آرامستان بی‌بی سکینه، تنها اجسادی که بیم جنایت می‌رود برای بررسی به پزشکی قانونی منتقل می‌شوند که موجب کاهش 50 درصدی انتقال اجساد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار