در همنوایی با عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) و در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش تجمع رهروان زینبی در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸ 26 October 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تجمع رهروان زینبی 12 محرم درا یام شهادت مولا و سرور آزادگان امام حسین‌ (ع) و یاران باوفایش و یوم شهادت حضرت زین العابدین (ع) در همنوایی با ام‌المصائب حضرت زینب کبری (س) در اماکن و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

اکبر قیامی با بیان اینکه این تجمع در بیش از 10 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، گفت: زنان غیرتمند پیرو مکتب فاطمی و زینبی در این تجمع با به نمایش گذاشتن اوج ارادتشان به طریق فاطمی و زینبی در تبلیغ و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حفظ شعائر اسلامی بیش از گذشته تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم برنامه‌های مختلفی در قالب سوگواره عاشورایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار شد، افزود: ما سعی کردیم در این ایام در حال و هوای معنوی و حسینی از ظرفیت این مکان‌ها به عنوان قطب فرهنگی در ترویج مبانی اسلامی و دینی بهترین استفاده را بکنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: با حضور 38 نفر از علما و روحانیون همه شب در امامزاده‌های شاخص استان و بقاع متبرکه آیین‌های عزاداری برگزار شد و مردم حسینی اردبیل حضوری باشکوه در این آیین‌ها داشتند.

قیامی ادامه داد: عزاداری دهه دوم محرم از امروز در مسجد اعظم اردبیل به انجام می‌رسد و قرار است هر شب در اجرای نیات واقفان و عمل امینانه به آن 20 هزار پرس غذای گرم در بین شرکت‌کنندگان در این آیین‌های عزاداری در دهه محرم توزیع شود.

این مسئول یادآور شد: ما در این ایام شاهد برگزاری تجمع لبیک یا حسین در بیش از 10 بقعه و امامزاده شاخص برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین همایش نوجوانان حسینی به یاد حضرت قاسم (ع) بودیم و فردا نیز در دوازدهمین روز از ماه محرم تجمع رهروان زینبی با رویکرد تبیین ارزش‌ها و مبانی اعتقادی با شکوه هر چه‌ تمام‌تر برگزار خواهد شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار