ضرورت پاسخگویی شورای شهر و مدیران شهرداری
وقتی می‌خواهیم برای کارهای اسلامی و فرهنگی مثل برگزاری کلاس قرائت قرآن تبلیغ کنیم می‌بینیم تمام مراکز و جاهای تبلیغی را فروخته‌اند. به چه کسی فروخته‌اند؟ به کسانی فروخته‌اند و برای کاری فروخته‌اند که مسیر جمهوری اسلامی اصلا در آن مسیر نیست و هیچ مسئولی هم نظارت نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 08 March 2015

به گزارش تابناک – البرز: اطلاع‌رسانی به مردم درباره خدمات و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف، نه تنها برخلاف قانون نیست، اما امری لازم و ضروری است.
اما اگر حجم اطلاع‌رسانی بیش از حد متعارف باشد، پرسش‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
با مطالعه اخبار و گزارش‌های روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری رسمی و غیر رسمی شهرستان کرج و دریافت پیامک واحدهای اطلاع‌رسانی، به این نتیجه می‌رسیم که بخش مهمی از اخبار این رسانه‌ها مربوط به شورای شهر و شهرداری کرج است.
اطلاع‌رسانی به مردم درباره خدمات و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف، نه تنها برخلاف قانون نیست، اما امری لازم و ضروری است.
اما اگر حجم اطلاع‌رسانی بیش از حد متعارف باشد، پرسش‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
متاسفانه برخی از رسانه‌ها برای دریافت آگهی بیشتر، پا را از حدود متعارف و منطقی فراتر نهاده و حتی یک بار با تیتر "نگین شهر کرج" به استقبال شهردار وقت رفتند.
خبرنگار این رسانه در گزارش خود از شهردار وقت کرج به عنوان نگین انگشتری شهر یاد کرده بود!
از سوی دیگر شهرداری کرج دارای یک پایگاه اطلاع‌رسانی بوده که در حقیقت یک روابط عمومی مستقل است.
در این پایگاه بیش از 6 نیروی فعال و همچنین چند خبرنگار هستند که برای پوشش برنامه‌های یک شهرداری عجیب است و جالب‌تر آنکه بدانیم روابط عمومی فرمانداری کرج تنها یک نیرو دارد.
با مشاهده وضعیت فوق، این پرسش مطرح می‌شود که در ماه چه میزان بودجه شهرداری صرف تبلیغات مدیران می‌شود؟
احمد خیری مدیر روابط عمومی و سخنگوی شهرداری کرج ناخواسته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اطلاعات مهمی در این حوزه مطرح کرده که کار را برای نهادهای بازرسی و نظارتی آسان می‌کند.
وی در این مصاحبه گفته است: راه‌اندزی رادیو شهر، سایت انگلیسی زبان و مجله شهروندی از دیگر اقدامات مدیریت شهری است.
خیری به این نکته اشاره نکرده که شهرداری کرج چه نیازی به رادیو و سایت خبری با زبان انگلیسی دارد؟
سخنگوی شهرداری کرج همچنین به یک نکته پنهان مانده از دید خبرنگاران اشاره کرده و با اشاره به اینکه در حوزه بین‌الملل برنامه‌های متنوعی نظیر ارتباط با سفارت‌خانه‌ها و وزارت خارجه ایجاد شده است، تصریح کرد: پیرو این اقدام در آینده نه چندان دور سفیر برزیل میهمان مدیریت شهری کرج می‌شود.
خیری این بار نیز با زیرکی از تشریح جزییات مراودات بین‌المللی شهرداری کرج شانه خالی کرده است.
تابناک در این راستا به زودی اطلاعاتی درباره خواهرخواندگی کرج با یکی از شهرهای کشور تاجیکستان را منتشر می‌کند که اطلاعات قابل توجهی برای نهادهای نظارتی و بازرسی به همراه دارد.
لازم به توضیح است، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در یکی از خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج به صراحت گفت: دشمنان از بیرون در حال توطئه علیه اصول، باورها و اعتقادات ملت ایران هستند و ما در داخل نباید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم.
وی اظهار داشت: کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند نباید نسبت به انجام مسئولیت خود و وظایفی که برعهده دارد بی‌تفاوت باشد و اجازه دهد که مدیران و کارکنان مجموعه او از انجام وظایف تخطی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر کسی مسئولیتی را پذیرفت و نظارتی بر کارها نداشت و مجموعه او خطایی مرتکب شدند به طور قطع او در برابر خدا، ولایت و ملت مسلمان ایران مسئول است و عذری از او پذیرفته نیست.
خطیب جمعه شهرستان کرج بیان داشت: وقتی می‌خواهیم برای کارهای اسلامی و فرهنگی مثل برگزاری کلاس قرائت قرآن تبلیغ کنیم می‌بینیم تمام مراکز و جاهای تبلیغی را فروخته‌اند. به چه کسی فروخته‌اند؟ به کسانی فروخته‌اند و برای کاری فروخته‌اند که مسیر جمهوری اسلامی اصلا در آن مسیر نیست و هیچ مسئولی هم نظارت نمی‌کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد: اگر مسئولی می‌گوید من از این کارها خبر ندارم بیاید آدرس این مراکز را به او بدهیم تا متوجه باشد در مجموعه او و در کارهایی که به دستگاه او ارتباط دارد چگونه عمل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار