کد خبر: ۱۱۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 22 October 2015
مسئول گروه جهادی شهید اسحاقی گیلان گفت: منطقه سیاه‌اسطلخ رشت با مشکلات زیادی از جمله افزایش بیماری‌های پوستی به دلیل آب آلوده و نبود آب شرب و سالم مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خسرومرادی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان اردوهای جهادی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، حضور در اردوهای جهادی را موجب درک افراد از فقر در روستاهای محروم گیلان دانست.

وی با بیان اینکه نخستین گروه تخصصی جهاد فرهنگی از تابستان امسال در گیلان فعال شده است، گفت: منطقه «سیاه‌اسطلخ» برای اجرای فعالیت نخستین گروه جهاد فرهنگی در رشت انتخاب شده است.

مسئول گروه جهادی شهید اسحاقی گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: موضوع شکاف مسئولان با متن جامعه برای اهداف بلند انقلاب اسلامی و حمایت از مستضعفان یک خطر جدی است.

وی حضور دانشجویان در اردوهای جهادی را علاوه بر خودسازی موجب زمینه و بسترسازی برای کادرسازی نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

خسرومرادی با تشریح فعالیت فرهنگی گروه جهادی شهید اسحاقی، اظهار کرد: این گروه براساس منویات رهبری از تابستان 94 فعالیت خود را در حوزه رشت آغاز کرده است.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی اغلب در دورترین روستاها و محروم‌ترین آنها برگزار می‌شود اما گاهی روستاهای محروم در نزدیک شهرها نیز مورد غفلت قرار می‌گیرند.

این مسئول به مشکلات منطقه سیاه‌اسطلخ که تنها پنج دقیقه با شهر رشت فاصله دارد اشاره کرد و افزود: تمام مسئولان سیاه‌اسطلخ را می‌شناسند و با مشکلات آن آشنا هستند اما کمتر برای برطرف شدن مشکل مردمان و ساکنان آن اقدام می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه برخی از مسئولان برای حل مشکل مردم در روستاهای محروم تنها با نزدیک شدن به مناسبت‌های خاص اقدام می‌کنند، ادامه داد: سیاه‌اسطلخ هنوز آب شهری ندارد.

خسرو مرادی گفت: در سیاه‌اسطلخ رشت بسیاری از مشکلات در حوزه‌های بهداشتی، زیست‌محیطی، عمران و آبادی مغفول مانده است.

وی با اشاره به آلودگی رودخانه‌ای که از دل سیاه‌اسطلخ می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این رودخانه شاخه‌ای از گوهر رود بوده که به دلیل ورود فاضلاب‌های محلی بسیار آلوده شده است.

مسئول گروه جهادی شهید اسحاقی گیلان، افزود: شغل اغلب مردم این روستا کشاورزی است که برای تأمین آب زمین‌های شالی خود از آب همین رودخانه استفاده می‌کنند که می‌تواند بسیار مضر و منشأ برخی از بیماری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه گروه جهادی شهید اسحاقی برای عمران و آبادی روستای مذکور برنامه درازمدت تدوین کرده است، ادامه داد: برق این منطقه اغلب در زمان‌های پرفشار به‌ویژه در تابستان مشکل دارد و بسیاری از مسیرها از جمله مسیر «مختوم» به مسجد دارای تیر چراغ برق نیستند.

خسرومردای افزایش جانوران موذی در سیاه‌اسطلخ را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی در زمینه طلاق و مباحث اعتقادی نیز در این روستا وجود دارد.

وی به برگزاری کارگاه‌های فرهنگی آموزش همسرداری و برپایی جشن اعیاد مختلف در سیاه‌اسطلخ اشاره کرد و یادآور شد: اهالی این روستا نیازمند توجه مسئولان هستند.

این مسئول با اشاره به مشکلات دیگر مردم روستای سیاه‌اسطلخ خاطرنشان کرد: مردم این روستا به دلیل نداشتن آب شهر از آب چشمه‌های عمیق استفاده می‌کنند که چاه‌های آنها نیز نیازمند لایروبی است.

وی آتش زدن کاه و کلش در هنگام کشاورزی توسط مردم را یکی دیگر از مشکلات سیاه‌اسطلخ عنوان کرد و گفت: در این زمینه مردم روستا نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستند.

خسرومردای افزایش بروز بیماری‌های پوستی بین مردم سیاه‌اسطلخ را از دیگر مشکلات این روستا به دلیل وجود آب‌های آلوده عنوان کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار