رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برپایی ۱۵ سیاه چادر در پارک شرقی کرمانشاه خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های نوروزی تا پیش از شب‌های احیا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ 21 March 2024

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: جشن‌های نوروزی در شهر کرمانشاه از برگزاری جشن در تاریخ ۲۸ اسفندماه در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: در این جشن که افتتاحیه برنامه‌های نوروزی بود، شاهنامه خوانی، ارکستر فیلارمونیک، برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای موسیقی سنتی، برنامه‌های طنز و اهدای جوایز به برندگان مسابقه از جمله برنامه‌های انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در تاریخ یکم فروردین‌ماه ۱۵ سیاه چادر در پارک شرقی کرمانشاه نصب شد که مختص به برنامه‌های شهر خلاق خوراک هستند و غذاهای سنتی و بومی کرمانشاه در آنها پخت می‌شود.

درخشی اضافه کرد: با توجه به وفات حضرت خدیجه (س) جشنی در تاریخ دوم فروردین‌ماه نداریم و از فردا جمعه (سوم فروردین‌ماه) هر روز ساعت ۱۷ در پارک شرفی کرمانشاه برنامه‌ها برگزار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان با تلفیق فرهنگ، هنر و مذهب برگزار می‌شوند، برگزاری کارناوال حاجی فیروز، برنامه‌های عروسکی، برنامه‌های کودک، گروه موسیقی، گروه طنز، شعبده بازی و گروه‌های نمایشی از جمله برنامه‌های مفرح است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: برنامه‌ها تا زمان افطار ادامه دارد و در زمان نزدیک به اذان مغرب شامل مسابقات، سرودها و نقاشی کودکان با موضوعات مذهبی و قرآنی است.

وی در پایان گفت: معرفی مفاخر کرمانشاهی نیز از جمله برنامه‌ها است، همچنین ۲ سفره هفت سین نیز برپا شده که یکی در تکیه معاون الملک و دیگری در محوطه طاق بستان است، برنامه‌‌ها تا پیش از شب‌های احیا ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار