مدیرکل اوقاف البرز خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در تمام امامزادگان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 21 October 2015

به گزارش تابناک – البرز: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی اظهار داشت: قیام عاشورای حسینی (ع) الگویی برای تمام زندگی بشریت است و آموزه‌های عاشورا تنها راه نجات و سعادت انسان‌ها است.

وی افزود:‌ تمام رفتارهای امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران بزرگوار ایشان در کربلا و در حین رسیدن به سرزمین نینوا درسی بزرگ برای بشریت و به ویژه شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) است.

این مسئول با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و یاران ایشان در ظهر عاشورا و در اوج جنگ با یزیدیان جنایتکار و در زیر بارش تیرهای دشمن نماز جماعت برپا کردند، گفت: این درسی بزرگ برای همه مسلمانان است که حتی در بدترین شرایط نباید دست از نماز اول وقت برداشت.

صالحی گفت: همین رفتار را شهدای ما در دوران دفاع مقدس داشتند و شاهد بودیم که این بزرگواران در زیر بارش گلوله‌ها و توپ‌ها و موشک‌های دشمن و حتی در اوج حمله و یا دفاع، هرگز نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند.

وی بیان داشت: سوگواران و عزاداران حسینی (ع) نیز باید به انجام این فریضه الهی توجه ویژه داشته باشند و حضور در هیئت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت و به ویژه نماز جماعت است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در همین راستا این اداره کل برنامه‌ای را تدارک دیده که بر اساس آن در تمام بقاع متبرکه و قبور مطهر امامزادگان واجب‌التعظیم استان البرز با اذان ظهر، نماز ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اقامه می‌شود.

صالحی گفت: از تمام هیئت‌های عزاداری حسینی (ع) و عاشقان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) دعوت می‌کنیم تا به صورتی برنامه‌ریزی کنند که همزمان با اذان ظهر دسته‌های عزاداری در امامزادگان حضور یافته و به صورت جماعت نماز ظهر را اقامه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار