مدیر کل شیلات خوزستان از اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی هیات دولت مبنی بر افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی در خوزستان از ۴۸ اسب بخار به ۱۶۵ اسب بخار و تغییر سوخت این شناورها از بنزینی به گازوئیلی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 16 March 2024

تابناک خوزستان: مرتضی سوری با تاکید بر تسریع روند تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های شیلاتی مجتمع خاویاری شوهان دزفول و فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان شهرستان کارون اظهار کرد: با توجه به گذشت ۷ سال از شروع به کار پروژه خاویاری دزفول که در زمینی به مساحت حدود ۵۰ هکتار در حال احداث است، در جلسه شورای شیلات استان در خصوص تخصیص آب موردنیاز و عقد قرارداد اجاره اراضی این مجتمع تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی در خصوص دیگر مصوبات نشست اخیر شورای راهبری توسعه شیلات استان افزود: یکی از موضوعات این جلسه تکمیل آسفالت جاده دسترسی و برق‌رسانی مجتمع پرورش ماهی گرمابی آزادگان کارون بود که در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و شرایط اقلیمی متنوع و مناسب برای تکثیر و پرورش انواع آبزیان در استان خوزستان خواستار تسهیل در صدور مجوزهای زیست محیطی با هدف ایجاد تنوع در گونه‌های پرورشی استان به منظور تثبیت و ارتقای جایگاه صادراتی و رقابت پذیرتر کردن تولیدات شیلاتی در بازارهای جهانی و افزایش درآمد تولیدکنندگان شد.

سوری، مهمترین اقدامات شیلات در راستای حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان دریایی در صیدگاه‌های استان را رهاسازی بچه ماهی در دریا، استقرار بیش از ۲ هزار سازه زیستگاه مصنوعی، اعمال دریابست، ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید و شوریده در زمان پیک تخم‌ریزی و سایر گونه‌های در معرض خطر برشمرد.

وی به لزوم همکاری کشورهای همسایه بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به منظور ساماندهی فعالیت‌های صیادی و بهسازی ذخایر آبزیان در مرزهای آبی و ذخایر آبزی مشترک اشاره و خاطرنشان کرد: حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی تحت حاکمیت نیازمند یک عزم ملی است.

سوری در خصوص تامین سوخت شناورهای صیادی نیز بیان کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی هیات دولت افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی از ۴۸ اسب بخار به ۱۶۵ اسب بخار و تغییر سوخت این شناورها از بنزینی به گازوئیلی اجرایی می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: استان خوزستان در حال حاضر رتبه دوم کشور به لحاظ تولید آبزیان را دارد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برنامه تحولی شیلات استان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای کم نظیر شیلاتی در استان تدوین شده است و در کارگروه‌هایی تخصصی چالش‌های موجود در مسیر توسعه شیلات استان شناسایی و مورد پیگیری جدی قرار خواهند گرفت.

منبع/ایسنا

برچسب ها: شیلات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار