به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، با رایزنی‌های گسترده بخشی از آب رودخانه رازآور به تالاب هشیلان منحرف و منجر به احیا کامل این تالاب شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 16 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدحسین فلاحتی با اشاره به رایزنی‌های گسترده‌ای که برای انتقال بخشی از آب رودخانه رازآور به تالاب هشیلان صورت گرفته، گفت: خوشبختانه این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و طی روزهای اخیر نزدیک به هزار تا ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از رازآور وارد هشیلان شد.

وی با بیان اینکه تامین آب برای تالاب هشیلان از رودخانه رازآور تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: تلاش می‌کنیم این تامین آب در اردیبهشت ما نیز انجام شود، اما ادامه این روند به وضعیت خود رودخانه رازآور نیز بستگی دارد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه می‌توان تا دو هزار لیتر در ثانیه نیز آب از این رودخانه برای هشیلان تامین کرد، یادآور شد: این تامین آب باعث احیاء کامل تالاب شده و اکنون تمام تالاب و اطراف جزایر آن آب دارد.

فلاحتی از تاثیر تامین آب برای هشیلان از رودخانه رازآور نیز یاد کرد که نه تنها موجب احیاء تالاب شده، بلکه می‌تواند روند خشک شدن آن در فصل گرما را نیز تا اواخر شهریور به تعویق بیندازد.

وی تاکید کرد: احیاء هشیلان، مانع از خشکی آن و ایجاد یک کانون ریزگرد در محدوده تالاب خواهد شد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه، دبی کنونی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان را نیز بین ۵۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد که مناسب است و خاطرنشان کرد: امیدواریم با بارش‌های خوب چند وقت اخیر، هشیلان و زیستمندان آن امسال شرایط بهتری را نسبت به سنوات گذشته تجربه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار