امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمن برای دوقطبی سازی کشور در اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی کرده و قطعا نقشه او ناکام می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 15 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۵ اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: لحظات ماه رمضان در سال نظیر ندارد و باید از فرصت‌های این ماه به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: همه عظمت ماه رمضان به برکت نزول قرآن کریم است، پس باید راجع به قرآن بیشتر بدانیم و با آن انس بگیریم، امیرالمومنین (ع) در خصوص برکات و ویژگی‌های قرآن مطالب بسیاری فرموده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هر چیزی که انسان برای سعادت نیاز دارد در قرآن آمده است، چه برای افرادی که بخواهند وارد این مسیر شوند و چه برای افرادی که در مسیر بوده و قصد رسیدن به کمال دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از آیات قرآن در یک راستا است که سیره‌های الهی، معاد و توحید از این دسته هستند، در آیه‌های قرآن هیچ اختلافی وجود ندارد که این امر الهی بودن قرآن را ثابت می‌کند.

غفوری اضافه کرد: ظاهر قرآن بسیار دل‌انگیز و باطن آن بسیار عمیق است، دلیل اینکه دانشمندان در طول تاریخ از قرآن اسراری را کشف کرده‌اند این است که قرآن در طول زمان گوهرهای خود را به بشر اثبات می‌کند و این اقیانوس بی‌کران تمام نمی‌شود.

وی تشریح کرد: تنها قرآن است که می‌تواند محور هدایت بشر باشد و انسان از طریق آن راه صحیح را برای رسیدن به کمال مطلق پیدا کند، بنابراین باید بیشتر اوقات خود را در این ماه به تلاوت قرآن و تفکر در آن اختصاص دهیم.

امام جمعه کرمانشاه ابراز کرد: در ایام ارتحال فرزند امام خمینی (ره) هستیم که تا زمان حیات امام به ایشان خدمت کرده و پس از آن نیز در کنار مقام معظم رهبری باقی ماند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت است که طبق فرمایش آیت‌الله کاشانی که گفت ما به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، برگ زرینی از مجاهدت‌های روحانیت و نخبگان جامعه ایران است، بدانید که ملت ایران با رهبری امام راحل راه استقلال طلبی را ادامه و انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

غفوری عنوان کرد: نوروز سال جدید را در پیش داریم که امیدواریم سال خوبی در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی برای ما باشد که دشمن می‌داند باید از نفوذ بر ما ناامید باشد، تنها ابزار رسانه و فضای مجازی برای آنها باقی مانده است.

وی اضافه کرد: ما در عرصه رسانه و فضای مجازی باید دشمن را ناکام کنیم، برنامه ریزی دشمن در عرصه رسانه حتی از دوربین‌های مداربسته درمانگاه‌ها نیز عبور کرده است و این امر نشان دهنده تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور ما است.

امام جمعه کرمانشاه اذعان کرد: شیعه انگلیسی به اسم برخی مراکز خیریه درمانی در کشور ما نفوذ کرده است، دستگاه‌های امنیتی این حرف من را بررسی کنند، نظیر آن چیزی که در قم دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل است که قلب خانواده‌های شهدا را به درد می‌آورد، همچنین دشمن در حال برنامه ریزی برای دوقطبی کردن جامعه است و برای اردیبهشت‌ماه برنامه ریزی کرده است، جامعه ما همه مردم را فرزندان خود می‌داند و مقام معظم رهبری به حال معنوی برخی از آنها غبطه می‌خورد.

غفوری ادامه داد: حجاب امری قطعی و رعایت نکردن آن حرام شرعی است، اما دوقطبی سازی جامعه به این دلیل صحیح نیست، القای محتوای غلط به جامعه پیش از پیاده کردن برنامه‌های دشمن اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: ما مشکلات و مسائل جامعه خود را با همدلی و یکپارچگی حل می‌کنیم، در سال ۱۴۰۱ هزاران واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور ما احیا و شعار رشد تولید تا سطح بالایی در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مسئولان دوره گذشته در ابتدای دولت آیت‌الله رئیسی گفتند که منتظر تورم ۱۰۰ درصد به بالا باشید، اما دولت ما حتی یک بار به سراغ چاپ پول نرفت و کشور خودکفا اداره شد.

وی بیان کرد: با اقدامات مختلف از جمله رشد تولید مشکلات را در عرصه‌های گوناگون حل خواهیم کرد، در سال جدید باید به فکر افراد نیازمند نیز باشیم، افراد غنی این موضوع را مدنظر داشته باشند.

وی در پایان گفت: باید در این روزها به یاد مردم مظلوم غزه نیز باشیم و برای پیروزی این مردم دعا کنیم، این دعاها موثر است، دعاهای پیش از افطار مستجاب می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار