کد خبر: ۱۱۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 13 March 2024

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن قرار داریم روزهای نخستین این ماه سراسر خیر و برکت ل سپری کردن است و مومنان خداجوی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در این ماه از فضایل و نعمت‌های گسترده و بی‌شمار خدا وند بهره مند شوند. نعمت‌هایی که بی‌دریغ در زمانی که به اذن خداوند شیطان رجیم در غل زنجیر است برای انسان‌های وارسته و با تقوا قرار داده شده است.

ماهی که ساعات آن از بهترین ساعات و لحظات آن از بهترین لحظات است، برای وصف عظمت این ماه عظیم این بس که به عنوان ماه میهمانی خداوند شناخته می‌شود،یکی از اعمالی که از سوی مومنان بسیار مورد ترغیب و رواج قرار دارد تلاوت قرآن کریم آن هم به صورت جز خوانی در ایام ماه مبارک رمضان است. برای تلاوت آیات کلام الله جلسات ترتیل خوانی در شهرها و روستاها محلات و کوچه‌ها برپا می‌شود و معمولاً مساجد به عنوان کانونی برای تلاوت این آیات نورانی انتخاب می‌شود.


طبق روایات بسیار سفارش شده است که کسی که در ماه مبارک رمضان یک آیه از قرآن کریم را تلاوت کند همانند کسی است که در ماه‌های دیگر به ختم قرآن پرداخته است،این خود بیانگر عظمت و شکوه این ماه و انجام عبادات و راز و نیاز کردن با خداوند ممنان در رمضان و کریم است، تلاوت کتاب الهی علاوه بر سعادتمندی و خیر در دنیا و زندگی دنیوی باعث سربلندی و عاقبت بخیری در دنیای اخروی برای انسان‌ها می‌شود.

رشد و پرورش روح انسان و تغذیه روحی با توسل و تمسک به آیات نورانی کتاب الهی محقق می‌شود. انسان‌های آگاه و با بصیرت از فرصت‌های مغتنم و گرانقدر ماه رمضان به آسانی عبور نمی‌کنند و لحظات ناب افطار و سحر را با راز و نیاز به پروردگار آسمان‌ها و زمین سپری می‌کنند.

از آنجایی که قرآن در زندگی انسان‌ها آثار بسیار ارزشمند و بی‌شماری دارد ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آشتی با این کتاب مقدس سرچشمه نور و برکت و رحمت است باشد که همه مردم با توسل و عمل به آموزه‌های قرآن کریم بتوانند به دست یابند.

انسان زیرک اگر در برنامه‌ریزی خود رسیدن به الهی و درگاه پروردگار را ترسیم کرده باشد برای محقق حق سازی این افق باید از بهار قرآن و ماه مبارک رمضان بهترین بهره را ببرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار