سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح نوروزی اورژانس از روز پنجشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 11 March 2024

عارف شرهانی با اشاره به در پیش بودن نوروز و آغاز سفرهای نوروزی اظهار کرد: اجرای طرح نوروزی اورژانس با یک هزار نیرو از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود. در اجرای این طرح، تا ۱۴ فروردین‌ماه نیروهای اورژانس در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و کلیه مرخصی‌ها لغو خواهند شد.

وی افزود: با اجرای این طرح چهار ایستگاه سلامت در مبادی شهرها در لالی، دزپارت، اندیمشک و هندیجان مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی و اورژانسی، فشار خون، تست قند و راهنمایی و مشاوره را ارائه می‌دهند.

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آمادگی دو فروند بالگرد اورژانس برای انجام ماموریت‌های هوایی گفت: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲۳ آمبولانس از روزهای آینده در مسیرها و حاشیه‌ها در معرض دید مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروز سال گذشته ۶ هزار و ۹۰۹ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند، عنوان کرد: با توجه به اینکه از این به بعد تردد خودروها در مسیرها افزایش می‌یابد کلیه آمبولانس‌ها از آشیانه خود خارج می‌شوند و در ابتدای جاده‌ها با آلارم روشن در معرض دید مسافران قرار خواهند گرفت.

شرهانی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری نیز گفت: کلیه نیروهای ما برای هر گونه حادثه در روز چهارشنبه آخر سال فراخوان می‌شوند. همچنین در روزهای آینده جلسات متعددی با سازمان‌های امدادی و عملیاتی خواهیم داشت تا هماهنگی‌ها در خصوص ارائه خدمات فوری و آنی به افراد دچار سانحه انجام شود.

وی افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم در چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان خود بمانند و صحنه تفریح را مدیریت کنند و از خرید و توزیع و جابه‌جایی هر گونه مواد محترقه خطرناک جلوگیری کنند.

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: چنانچه آسیبی رخ بدهد شهروندان با حفظ خونسردی، موضوع را به ۱۱۵ گزارش دهند و محل آسیب را با تماس با کارشناسان فوریت‌های پزشکی مدیریت‌کنند. توصیه می‌شود والدین فرزندان خود را در کوچه و محله رها نکنند تا شادی به عزا تبدیل نشود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار