دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان داوطلبان اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 10 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، یعقوب سلیمانی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) در آیین افتتاح دستگاه تصفیه آب ده هزار لیتری روستای مهرآباد زنجان، این اقدام خداپسندانه در راستای خدمت به رفاه مردم را در آستانه این ایام مبارک را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: پویش هلال رحمت ۱۴۰۳ با هدف تامین سبد غذایی برای اقشار کمتر برخودار، از محل کمک‌های مردمی است، اجرای این طرح از استان زنجان با ۸۰۰ بسته معیشتی آغاز شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۰۰ کاروان سلامت در مناطق محروم و غیربرخوردار توسط سازمان داوطلبان سازمان‌دهی و سامان‌دهی شده است.

سلیمانی با بیان اینکه از تعداد ۱۲۰۰ کاروان سلامت در سطح کشور ۲۲۰ هزار نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان داوطلبان اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

این مسئول ادامه داد: طی سال‌جاری ۲۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدایی در سراسر کشور اجرا شده است که بیش از ۲۵۰۰ نفر در جغرافیای پهناور کشور از خدمات طرح‌های محرومیت‌زدایی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: در قالب نذر خدمت نیز طی ۱۱ ماه سال‌جاری ۱۱۶ روستا و ۶۴ شهرستان از خدمات نذر خدمت بهره‌مند شدند. ارزش این طرح ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است و افزایش خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۱۱۵ هزار بسته معیشتی در سال‌جاری توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است، افزود: همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در سال‌جاری هزینه حمایتی درمان و سلامت پرداخت شده است.

سلیمانی به افتتاح طرح و امداد و نجات نوروزی در روز گذشته، اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ۱۲۰ هزار نیروی داوطلب جوانان، امدادگران و داوطلبان در حوزه‌های مختلف حضور فعال خواهند داشت؛ در راستای تسهیل سفر مسافران نوروزی نیز قریب به ۱۶۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای و ۱۷۰۰ پست امدادی و فرهنگی جوانان در سطح کشور مسقر خواهند شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امروزه نقش‌آفرینی جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف کارنامه درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن سیل سیستان و بلوچستان بوده که قریب به ۱۸۵۰ روستا و بیش از ۱۴ شهرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که جمعیت هلال‌احمر همگی در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان حضور فعال در منطقه آسیب‌دیده داشت.

به گزارش ایسنا، بازدید از پروژه عمرانی ابهر، افتتاح اتاق متاورس، اتاق آماده عملیات تیم‌های سحر، توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری، بازدید از روند ارائه خدمات سلامت رایگان، دیدار با خانواده شهدا، جلسه شورای مدیران و افتتاح مدرسه امداد و نجات پایگاه شمال‌غرب از برنامه‌های سفر یک روزه دبیر کل به زنجان هستند.

گفتنی است؛ پویش هلال رحمت نیز با حضور یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در زنجان برای توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار استان در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار