مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: هدف‌گذاری ملی طرح مسطورا ۲۰ میلیون نفر در کشور و ۴۰ هزار نفر در زنجان است.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 10 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح مسطورا در کشور، عنوان کرد: این طرح در ۴ سطح تعریف شده است که در سطح اول قرار است مفهوم زندگی کردن با قرآن را با استفاده از رسانه‌های مختلف برای ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر جا انداخته و نگاهشان به قرآن را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه در سطح دو نیز ۵ میلیون نفر با ۵۰ فراز قرآنی آشنا می‌شوند، ادامه داد: در سطح سوم نیز قرار است به یک میلیون نفر برای حفظ ۳۰ آیه کمک شود و همچنین در سطح چهارم نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین چندصد هزار نفر را برای کنشگری در زمینه تبیین و تعلیم آیات قرآن و عمل به آن‌ها آماده کنیم.

این مسئول با توضیح اینکه اجرای این طرح برای این است که آیات قرآن که به عنوان معجزه پیامبر و یک کتاب زنده است مانند ضرب‌المثل در زندگی جاری باشد، افزود: با توجه به همین موضوع از همه کسانی که دل در گرو قرآن دارند به ویژه اصحاب رسانه درخواست داریم همکاری لازم را در اجرای این طرح که از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه هر قدر با مفاهیم قرآنی و آیات زندگی‌ساز آن آشنا شود ما می‌توانیم در زندگی فردی و اجتماعی به انسان مدنظر قرآن تبدیل شده و در عرصه‌های مختلف زندگی که قرآن نوید داده محقق می‌شود، افزود: با تحقق این امر همچنین می‌توانیم به سمت تمدنی که آرزوی انبیا و بزرگان دین بوده و با انقلاب اسلامی این‌مسیر شروع شده است حرکت کنیم تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی "مسطورا سطر سطر زندگی با آیه‌ها" است: این طرح برگرفته از کتاب " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اثر مقام معظم رهبری با عنوان مسطورا است که در مدت سه سال اجرا می‌شود.

وی با توضیح اینکه طرح مسطورا در قالب پنج محور ایمان و امید، ولایت و پیوند‌های اجتماعی، نبوت و رستاخیز اجتماعی، توحید و نفی عبودیت غیرخدا و همچنین معاد تدوین شده که برگرفته از سیر ساختاری قرآن است، اذعان کرد: همه تلاش‌ها در این طرح تلاش بر آن است که از مفاهیم و مضامین قرآنی حداکثر استفاده شده و دانش‌آموزان نیز بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

او یادآور شد: در بحث فضا سازی شهری کاری که اتفاق افتاده این است که بیلبورد‌ها و استند‌هایی که شهرداری و مجموعه‌ها در اختیار دارند بنا است ۷ آیه و برداشت‌های آزادی که از آن شده است در منظر مردم قرار داده شده و این آیات در فضاسازی شهر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با توضیح اینکه فعالیت‌های مختلف قرآنی در سطح جامعه انجام می‌شود، اضافه کرد: همه بحث‌های سمعی و بصری در اختیار این است که فضای کشور را از طریق رسانه‌ها و ظرفیت‌های جلسات قرآنی به سمت یک فضای قرآنی هماهنگ حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه طرح مسطورا برای لایه‌های مختلف جامعه است، توضیح داد: اگر بتوانیم هماهنگ و هم‌افزا این طرح را در کشور انجام دهیم بعد از ماه مبارک رمضان حس خوبی در جامعه خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ماه مبارک مردم با قرآن انس بیشتری دارند که این طرح به منظور جهت دادن به این انس اجرا می‌شود، افزود: در حاشیه این طرح مسابقاتی طراحی شده است و سازمان و مجموعه‌های دخیل از محتویاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند کد ۵ رو به سامانه ۳۰۰۰۱۴۳۱ ارسال و لینک و محتویات سایت را دریافت کنند، ادامه داد: بالغ بر یک هزار مبلغ و مبلغه به روستا‌ها و شهر‌ها در ماه رمضان اعزام می‌شوند که محتوای منبر مبلغان نیز طرح مسطورا و تبیین ۳۰ فراز زندگی‌ساز قران کریم خواهد بود.

احمدی با یادآوری اینکه برگزاری محافل قرآنی و جزخوانی در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه و برنامه‌های سحر و افطار با محوریت آیات طرح مسطورا از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، متذکر شد: برای استان زنجان ۴۰ هزار نفر هدف‌گذاری شده است و در بخش حفظ آیات نیز ۷ هزار دانش آموز مشارکت خواهند داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه از جریانات مردمی نیز برای اجرای این طرح در چهار سطح جامعه استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: این طرح آیات پر تکرار در بیانات امام راحل و مقام رهبری شناسایی و از بین این آیات ۵۰ آیه کاربردی و ناظر به مسایل اجتماعی انتخاب شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار