نامزد‌های بخش تئاتر جایزه حافظ معرفی شدند که در میان این اسامی، نام دو هنرمند گلستانی دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 05 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صبح سه‌شنبه ۱۵ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیات انتخاب و داوران بخش تئاتر پس از بازبینی بیش از ۴۰۰ اثر نمایشی ارسال شده به دبیرخانه، نامزد‌های خود را در رشته‌های مختلف اعلام کردند.

الهام متین در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: در بخش تئاتر آثاری که در بازه زمانی اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ لغایت ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۲ به روی صحنه رفته اند و نویسندگانی که اثر آن‌ها در این بازه زمانی چاپ و یا اجرا شده بود می‌توانستند متقاضی شرکت در این رویداد باشند.

وی ادامه داد: با اعلام داوران، آذین نظری با نمایش کشتی نوح در بخش بازیگری و عمادالدین رجبلو برای کارگردانی نمایش دشمن خدا در بخش استعداد تازه تئاتر ایران (نشان علی معلم) به عنوان هنرمندانی که در دیار گلستان رشد و نمو پیدا کردند، کاندیدا شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: آیین اختتامیه و برگزیدگان بخش تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) روز شنبه ۱۹ اسفندماه برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جایزه حافظ یک مراسم اعطای جوایز سالانه است که با تقدیر از دستاورد‌های سینمایی در سینمای ایران و دستاورد‌های تلویزیونی در تلویزیون ایران برگزار می‌شود.

اولین دوره جوایز حافظ، در ۱۳۷۶، توسط مجله دنیای تصویر برگزار شد و همین دلیل باعث شد که این مراسم به عنوان جایزه دنیای تصویر نیز شناخته شود. این تنها مراسم غیردولتی در میان جشنواره‌ها و جوایز سینمایی است که در ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار