مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با اقلیم سازگارند و هیچ گونه‌ای وارداتی نیست.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، سیدحسن حسینی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه جنگل‌ها ریه‌های کره زمین هستند و وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: باید با همت جمعی ریه‌های کره زمین را درمان کنیم. چاره جبران زیان‌هایی که به طبیعت رساندیم درختکاری و درخت‌داری است.

وی افزود: اولین نقش حیاتی درخت در تولید اکسیژن است و هر هکتار جنگل حدود دو و نیم تن اکسیژن تولید می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: تعدیل آب و هوا، اکوتوریسم، حفظ آبخوان‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا، ترسیب کربن و جلوگیری از فرسایش خاک و ... از اثرات کاشت درخت هستند.

این مسئول با بیان اینکه منابع طبیعی متولی فضای سبز است، متذکر شد: هدف اصلی تولید اکسیژن و گسترش فضای سبز است و در همین راستا به کاشت گونه‌هایی مثل کاج و سرو که اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند تاکید بیشتری می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کاشت درخت یک فرهنگ دیرینه است، اضافه کرد: در آموزه‌های دینی به ارزش درخت تاکید شده و درخت کاری امری بسیار پسندیده است. ما به لحاظ شرعی موظف به کاشت درخت هستیم و اکنون با شرایط موجود و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت این مسئله یک تکلیف اجتماعی نیز است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح سهمیه استان زنجان کاشت سه و نیم میلیون اصله نهال است، تشریح کرد: در خصوص تولید نهال مشکلی نداشتیم. توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است و تا زمانی که نهال در خزانه داریم توزیع آن ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با اقلیم سازگارند و هیچ گونه‌ای وارداتی نیست. گونه‌های تولید شده سازگار با توپوگرافی و اقلیم استان هستند و در عرصه‌هایی کاشته می‌شوند که در گذشته رشد داشتند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار