ریس اتاق اصناف شهرستان لنگرود
ریس اتاق اصناف شهرستان لنگرود، از صاحبان حرف خواست هرچه سریع تر به سامانه یکتا مراجعه و نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه‌های موجود در دست صاحبان کسب و کار فاقد ارزش قانونی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 29 February 2024

سید رسول موسوی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم را الکترونیکی کردن ارائه خدمات به ویژه صدور مجوزها با هدف شفاف سازی در امر خدمت رسانی و تشکیل بانک اطلاعاتی دانست و اظهار کرد: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به راه اندازی سامانه «یکتا» کرده است.

وی هدف از ایجاد سامانه یکتا را ساماندهی و سهولت و تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری در سیستم صدور مجوزها و تمدید مجوزها و همچنین ارائه خدمت در شبکه دولت دانست و تصریح کرد: در شهرستان لنگرود بیش از ۱۰ هزار واحدصنفی دارای پروانه کسب و کار داریم که برخی از این کسب و کارها در طول روز و ماه نیازمند تمدید مجوز هستند.

ریس اتاق اصناف شهرستان لنگرود با بیان اینکه سامانه مذکور موجب ارائه خدمات با سرعت بیشتر می شود، گفت: شبکه دولت اعم از دستگاه ها و بانک ها می توانند به صورت متمرکز و از طریق شناسایی کد رهگیری خاص به صاحبان پروانه کسب و کار ارائه خدمت کنند و لذا پروانه های قدیمی از دستور کار خارج خواهد شد.

موسوی از صاحبان حرف خواست هرچه سریع تر به سامانه یکتا مراجعه و نسبت به دریافت کدیکتا اقدام کنند و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه های موجود در دست صاحبان کسب و کار فاقد ارزش قانونی بوده و دستگاه های اجرایی مجوز سامانه یکتا و کد یکتا را به رسمیت می شناسند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای صدور پروانه با همکاری اداره صمت شهرستان و اتاق اصناف فراهم شده است، گفت: شهرستان لنگرود تاکنون بیش از ۵۹۷ پروانه را صادر کرده است که؛ البته مهلت قانونی برای ثبت نام تا پایان سال بوده و کسبه می توانند در روزهای پیش رو نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار