مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از صدور ۸۷ هزار حواله الکترونیکی برای توزیع کود شیمیایی در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 28 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷ هزار و ۸۵۲ حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در استان برای مصرف کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: این تعداد حواله الکترونیکی به مقدار ۴۶ هزار و ۹۶۱ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

بیگی، با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش ارائه کود وجود دارد، اظهار کرد: ۶۱ عامل توزیع کود شیمیایی در استان و ۲۵ کارگزار در دهلران نسبت به توزیع کودهای ارائه شده بین کشاورزان اقدام می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است، گفت: لازم است هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال کند چرا که این امر سبب می‌شود تا از این پس کودهای شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق بگیرد که کشاورز هستند.

سیامک بیگی افزود: بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی باید نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی و سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام کنند،

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع شود و در دسترس آنها قرار گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از توزیع کود درایلام بر اساس الگوی کشت در بستر حواله الکترونیکی خبر داد.

سیامک بیگی با اعلام این مطلب افزود: انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه دارای یارانه در سطح استان ایلام برابر الگوی کشت و حواله الکترونیکی بین کشاورزان و باغداران توزیع می‌گردد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار