رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شب گذشته یک شهروند زنجانی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 27 February 2024

به گزارش تابناک زنجان؛ تقی لو گفت: موردی از مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شامگاه گذشته در یکی از مناطق شهر زنجان گزارش شد.

وی افزود: پس از اعزام عوامل اورژانس به محل حادثه و بررسی علائم حیاتی فرد مورد نظر مشخص شد که این مرد جوان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده است.


به گفته رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان زنجان با توجه به کاهش شدید دما و استفاده از انواع وسایل گرمایشی بی توجهی‌ها مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را به مراتب افزایش داده است.

وی با تأکید بر اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تأکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

تقی لو ادامه داد: مسمومیت با مونوکسیدکربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک مونو اکسیدکربن ایجاد می‌شود.

به گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در زمستان رخ می‌دهد.

وی گفت: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونو اکسیدکربن منتشر شده از وسایل مذکور امکان خروج نمی‌یابد و در محیط منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار