نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه بر آشنایی نسل جوان با ارزش های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این ارزش ها را باید با کار جهادی برای نسل جوان تبیین کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 26 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین « حبیب الله غفوری» در دیدار رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز و مجاهدپرور است، افزود: ابعاد معنوی این مکتب به‌قدری زیاد است که به‌تعبیر امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) افراد بسیاری توانسته‌اند از طریق آن راه صدساله را یک‌شبه طی کنند.

وی با بیان اینکه آنچه در دفاع مقدس رخ داد در تاریخ بی‌سابقه است، بیان کرد: در خصوص تبیین ابعاد دفاع مقدس کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز حق مطلب اَدا نشده است، زیرا این ارزش‌ها برای یک ملت نقش پیشران فرهنگی، فکری، معنوی و اعتقادی بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد بنابراین باید با کار جهادی و اعتقاد عمیق به شهدا، دفاع مقدس را به‌خوبی برای نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری اضافه کرد: اگر نسل جوان و نوجوانِ آسیب‌دیده از فضای مجازی را به مکتب دفاع‌ مقدس وصل کنیم، آن‌ها را از جهت فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری بیمه کرده‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی شهدا به نسل جوان، اظهار داشت: شهدا تمام وجودشان فداکاری، معرفت و معنویت بود و هر کدامشان می‌توانند الگوی یک نسل باشند، پس معرفی شهدا و سیره آن‌ها به نسل جوان بسیار ضروری است.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار