نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال‌وبختیاری در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: پیشرفت و عظمت نظام قابل انکار نیست و جهانیان عظمت جمهوری اسلامی را می‌بینند، پیشرفت‌ها با اقدام به‌موقع و پیگیری‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 25 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه در حالی برگزار می‌شود که در چهارمحال و بختیاری سه کاندیدای این مجلس یعنی «آیت‌الله علی‌رضا اسلامیان»، «آیت‌الله عبدالله کیوانی هفشجانی» و «آیت‌الله منصور مظاهری کرونی» از ۲۵ بهمن‌ماه تبلیغات انتخاباتی خود را در استان آغاز کرده‌اند. در این استان، ۹ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه نفر تأیید صلاحیت شدند.

آیت‌الله علی‌رضا اسلامیان، زاده ۱۳۳۷ در شهر مقدس قم، پس از اتمام تحصیلات‌ ابتدایی وارد مدرسه‌ محمدیه‌ و سپس، مدرسه‌ حقانی‌ از مدارس‌ مهم حوزه‌ علمیه‌ قم‌ شد و پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطح حوزه به درس‌ خارج‌ عالمان‌ و استادان‌ مشهور دوره خود راه‌ یافت‌ و از درس تفسیر آیت‌الله مصباح یزدی، درس فلسفه حضرات آیات جوادی آملی، مؤمن، امینی و مرحوم صدر بهره برد.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال‌وبختیاری سابقه تدریس خارج فقه و اصول، تدریس در سطوح مختلف حوزه علیمه قم، خوانسار، دزفول و…، تدریس تفسیر و اخلاق و کلام و...، تدریس در بسیاری از مراکز تخصصی حوزه علمیه مانند مؤسسه حضرت بقیه‌الله(عج) و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و تدریس سطح عالی (سطح پنج) در جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه را در کارنامه علمی خود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجمع فقهی و مشورتی شورای نگهبان قانون اساسی، عضو هیئت امنا دانشگاه قم، عضو هیئت امنا دانشگاه علم و صنعت قم و همچنین نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از دیگر سوابق آیت‌الله اسلامیان است. تبلیغ در داخل و خارج کشور، همکاری با مجمع الفقه جده وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی و تألیف مقاله‌های مختلف فقهی از اهم فعالیت‌های تبلیغی آیت‌الله اسلامیان است. وی که سابقه تدریس در برخی دانشگاه‌های کشور، عضویت در کمیسیون مدارج علمی و هیئت ارشاد و تزکیه حوزه علمیه قم را دارد، از مؤسسان و اعضای شورای سیاست‌گذاری مؤسسه آموزشی پژوهشی بقیه‌الله(عج) به‌شمار می‌رود.

رسالت رسانه‌ها در تبیین جایگاه خبرگان

آیت‌الله علی‌رضا اسلامیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک ولادت حضرت بقیةالله الاعظم(عج) در تبیین نقش و وظیفه نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این وظایف در قانون صریح و دقیق و بدون ابهام بیان شده است، اظهار کرد: دعای همه ما این است که ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق بیفتد و رهبر معظم انقلاب پرچم این نظام اسلامی را تحویل صاحب اصلی آن حضرت بقیةالله(عج) بدهند؛ اصل وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان این است که زمانی که رهبری شرایط را نداشته باشد یا خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید که در بین مردم حاضر نشود، رهبر را انتخاب کند.

وی افزود: نظارت بر تداوم شرایط رهبری وظیفه دوم مجلس خبرگان است. در اینجا برخی‌ها دانسته یا نادانسته مغالطه می‌کنند در حالی‌ که قانون صریح و شفاف است و نظارت بر تداوم شرایط رهبری را تصریح کرده است. یعنی خبرگان باید نظارت کند که رهبری خدای ناکرده دچار مشکل یا بیماری نشود که اجتهاد را یا مدیریت، شجاعت، عدالت یا فقاهت خود را از دست بدهد.

آیت‌الله اسلامیان با اشاره به اینکه رسالت رسانه‌ها در تبیین جایگاه خبرگان مهم است، تاکید کرد: رسانه‌ها وظیفه مهمی در این عرصه بر دوش دارند تا ملت بصیر و شریف متوجه وظایف اصلی خبرگان باشند.

وی گفت: در ادامه این دو وظیفه اصلی که در قانون آمده است، مجلس خبرگان بر طبق منویات مقام معظم رهبری وظایف دیگری نیز بر عهده دارد که این وظایف نیز کاملاً روشن و صریح هستند؛ لذا جای تأسف دارد که مشاهده می‌کنیم در ایام تبلیغات انتخاباتی گاه تحریف فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اتفاق می‌افتد.

دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله اسلامیان تصریح کرد: بنده با توجه به سابقه ۱۸ سال حضور در مجلس خبرگان رهبری به لطف اعتماد مردم، گواهی می‌دهم که اکثر قریب به اتفاق نطق‌های قبل از دستور نمایندگان معطوف به همین مشکلات اقتصادی و فرهنگی، نفوذ فرهنگ غرب، کاهش ارزش پول ملی و نظیر این مسائل است و همه نمایندگان دغدغه تدین و روحیه انقلابی مردم را دارند. بر این اساس، گاه از مسئولان کشور دعوت می‌شود که به مجلس خبرگان بیایند و نه به شکلی که باعث تضعیف روحیه یا تزریق یأس به جامعه بشود، این مسائل مطرح می‌شود و مطالبات گفته می‌شود.

خبرگان حق استیضاح وزیر یا رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان را ندارند، بلکه این نهاد به‌ویژه مشکلات کلان کشور را همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری اشاره شد، می‌تواند از مسئولان مطالبه کند و بنده شاهدم که این رویه در مجلس خبرگان دنبال و گزارش کار به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود. در هر جلسه مجلس خبرگان حداقل یک مسئول دعوت می‌شود و حضور می‌یابد که سؤالاتی از آنان می‌شود و توضیحاتی می‌دهند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی وضعیت فرهنگی استان، توضیح داد: این استان مردمی با ایمان و علاقه‌مند به مکتب اهل‌ بیت(ع) دارد و این علاقه را در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه که به‌همراه امام‌جمعه موقت شهرکرد در بین مردم بودم از ابتدا تا انتهای مراسم مشاهده کردم که مردم چقدر به این سید خدا احترام می‌کنند که برخاسته از روحیه باصفا، معنوی و اعتقاد قلبی مردم به ساحت اهل‌ بیت(ع) است.

بررسی وضعیت فرهنگی چهارمحال و بختیاری

آیت‌الله اسلامیان با تأکید بر دلباختگی اهالی چهارمحال‌وبختیاری به ساحت اهل‌ بیت(ع) و به‌ویژه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، افزود: این روحیه دینی یک سرمایه بزرگ و یک زیربنای محکم برای روبنای صحیح فرهنگی است. مردم این استان در تحقق انقلاب اسلامی پیش‌رو هستند و زمانی که انقلاب هنوز پیروز نشده بود، یک جمع خودجوش از مردم چهارمحال‌وبختیاری به تهران رفتند و از امام خمینی(ره) و آرمان‌های شهدای انقلاب دفاع کردند که این حرکت، گویی مبدأ تاریخ شد.

وی ادامه داد: گاهی که در مناطق دوردست حضور می‌یابم مشاهده می‌کنم که مردم بابصیرت با وجود همه فشارهای اقتصادی و همه مشکلات از نظام اسلامی به‌ویژه ولایت فقیه جانانه حمایت می‌کنند؛ یادم نمی‌رود ۱۸ سال قبل که آمده بودم به یکی از مناطق رفتم مردم در اظهاراتشان می‌گفتند ما چیزی از شما نمی‌خواهیم، اما اگر به مجلس خبرگان رفتید حمایت از ولی‌فقیه را از شما می‌خواهیم. اینها مسائل زیربنایی و اساس فرهنگ مردمان این خطه است.

آیت‌الله اسلامیان اظهار کرد: چهارمحال‌وبختیاری مانند دیگر مناطق کشور مشکلات فرهنگی دارد، این مشکلات ریشه‌های متعددی دارد و علت تامه واحده نمی‌توانیم برای آن مطرح کنیم؛ مشکلات فرهنگی ممکن است ناشی از کم‌کاری‌ها یا نارسایی‌های حوزه‌های اقتصادی یا مدیریت ناکارآمد و... باشد.

تبلیغات دشمن در ایجاد مشکلات فرهنگی

وی یکی از مهم‌ترین عوامل مشکلات فرهنگی را تبلیغات دشمن دانست که مشغول بمباران تبلیغاتی و سیاه‌نمایی در رسانه‌ها و فضای مجازی هستند و گفت: این تلاش دشمن باعث تضعیف اعتقادات نسل عزیز جوان می‌شود که قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس را مشاهده نکرده و لذا تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و نسبت به مسائل فرهنگی و مبانی انقلاب دیدگاهش تضعیف می‌شود.

آیت‌الله اسلامیان تاکید کرد: ما نیز باید مانند دشمن سرمایه‌گذاری قوی داشته باشیم، باید دستگاه‌های تبلیغاتی کشور، روحانیت و مسئولان کار قوی داشته باشند و در عمل، مبلغ باشند زیرا تبلیغ با عمل بسیار گویاتر و مؤثرتر از تبلیغ زبانی و رسانه‌ای است. مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی کاهش یابد و سفره مردم وسیع‌تر شود اگر این مشکلات حل شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز قابل حل خواهد بود.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌ها در صورت ورود مجدد به مجلس خبرگان، توضیح داد: برنامه خاص جدیدی که بگویم و نتوانم عمل کنم، ندارم چون گاهی اوقات متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جمع‌آوری رأی شعارهایی می‌دهند که می‌دانند نمی‌توانند عملی کنند. لذا بنده برنامه جدیدی ندارم و کارنامه نمایندگی‌ام در طی حدود ۱۸ سال روشن است که برای اطلاع شما مرور می‌کنم.

آیت‌الله اسلامیان در خصوص وظایف جانبی خبرگان رهبری ناظر بر توجه به مشکلات مردم و مشکلات فرهنگی، تأکید کرد: در این حوزه نیز تا حدی که توان داشتم و قانون اجازه می‌دهد و فراتر از فرمایشات مقام معظم رهبری نباشد، به وظیفه عمل کرده‌ام؛ ایشان با دخالت خبرگان رهبری در امور اجرایی به‌شدت مخالف هستند.

وی گفت: بنده از دور چهارم مجلس خبرگان که در جریان مسائل آب قرار گرفتم مکرراً با برخی وزرای وقت راجع به این مسئله و انتقال مشکلات مردم صحبت داشتم، همچنین در نطق‌های قبل از دستور مجلس خبرگان صحبت‌های مستند و مستدل و قوی داشتم که عرایض بنده مورد تقدیر برخی نمایندگان و مشایخ مجلس خبرگان قرار می‌گرفت. یک روز جمعه نیز در هوای سرد و برفی زمستان سال گذشته توفیق داشتم به مبدأ رودخانه و پروژه آب‌رسانی بن بروجن سفر کنم که کارگرهای عزیز مشغول کار بودند و به‌عنوان انجام وظیفه بر دستان یکی از کارگران بوسه زدم.

آیت‌الله اسلامیان ادامه داد: معمولاً نطق پیش از دستور مجلس به این مسائل پرداخته می‌شود که بنده هم استثنا نبودم و به شدت و حدت صحبت‌هایی کردم که در جلسه خبرگان به لطف خدا اثرگذار بود. در مواردی که مؤمنان از چهارمحال‌وبختیاری مطلبی را با نامه به بنده انتقال دادند اگر برایم میسر بوده اقدام کردم در غیر این‌صورت خودم به صاحبان نامه زنگ می‌زنم و آنان را توجیه می‌کنم که از مسئولیت بنده خارج است و کسی از مسئولان نیز موظف نیز به خواسته من گوش بدهد و ترتیب اثر بدهد. لذا، هیچ نامه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارم و در آینده نیز اگر منتخب مردم شوم از سنت الهی مبنی بر حمایت از نظام مقدس و حل مشکلات مردم به فضل خدا تخطی نمی‌کنم.

اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت‌الله اسلامیان در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بیان کرد: مشکلات اقتصادی، اشتغال و ازدواج جوانان و... زیاد است، اما پیشرفت و عظمت نظام نیز قابل انکار نیست و جهانیان عظمت جمهوری اسلامی را می‌بینند، پیشرفت‌های نظام با اقدام به‌موقع و پیگیری‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

وی گفت: دشمن می‌خواهد با القائات مختلف مردم را به علت مشکلات از حضور در انتخابات باز بدارد، اما این سؤال را از افرادی که قصد دارند رأی ندهند دارم که اگر در انتخابات شرکت نکنید آیا مشکلات کشور حل می‌شود یا افزایش می‌یابد؟ اگر شرکت نکنید و دل دشمن را شاد کنید دشمن دلش به حال ما نمی‌سوزد و یقین بدانید اگر انتخابات پرشور نشود، اوضاع بهتر نمی‌شود و لذا از خدا بخواهیم همه ما با مطالعه و بصیرت، بدون پیش‌داوری یا تحت تأثیر شعارهای غلط یا وعده‌های نامتعارف قرار گرفتن و با حجت شرعی در خصوص گزینه اصلح برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در انتخابات شرکت کنیم.

آیت‌الله اسلامیان خاطرنشان کرد: روز جمعه که بدون پیش‌داوری یا قضاوت نابجا در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و انتخاب شایسته را داریم به این نکته توجه داشته باشیم آیا با این کارمان توانسته‌ایم لبخند رضایت را بر وجود نازنین حضرت بقیة‌الله(عج) بنشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار