مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه در قالب طرح جهاد آبرسانی، ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند، گفت: این پروژه‌ها تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال ۲۰۰ روستا از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 13 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «رضا داودی» افزود: استان کرمانشاه برای رفع تنش آبی روستاها ۲ قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده که در قرارداد نخست تنش آبی ۳۴۹ روستا با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار رفع می ‌شود و در قرارداد دوم نیز ۵۱۱ روستای استان با ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی را سه ساله اعلام کرد و گفت: در مجموع تنش آبی ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ مرتفع خواهد شد.

داودی با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی روستایی از مهمترین طرح های زیرساختی کشور است که توسط وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست، گفت: چنانچه اعتبارات به موقع تزریق شود امکان افتتاح و بهره برداری پروژه ها در زمان کوتاه تری نیز وجود دارد.

وی افزود: خدمات‌رسانی، مهاجرت معکوس و کمک به پایداری روستایی از اهداف این طرح جهاد آبرسانی است.

به گفته او کرمانشاه جزو استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی است.

داودی تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارای سکنه وجود دارد که هزار و ۹۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آبفا هستند و مابقی روستاها یا فاقد تأسیسات بوده و یا دچار تنش آبی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار