استاندار خوزستان گفت: خوزستان با داشتن تنوع فرهنگی و طبیعی خود با جذب گردشگر نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴ 12 February 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز دوشنبه در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در یک گفت ‌وگوی رسانه‌ای به تنوع فرهنگی و قومیتی استان خوزستان اشاره کرد و توضیح داد: زندگی اقوام مختلف با گویش‌ها و فرهنگ‌های متنوع در یک اقلیم، خوزستان را اولین انتخاب و مقصد گردشگران کرده است.

وی افزود : همه مناطق و روستاهای استان به نوعی درگیر مسائل گردشگری هستند و از این نظر روستاهای نمونه‌ای در خوزستان وجود دارند که به عنوان یک مقصد جاذب ‌گردشگری برای مردم ایران محسوب می‌شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در مکان‌های گردشگری خوزستان ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری وجود دارد، که شامل دریاچه‌های پشت سد تا روستاها و امامزاده‌های متعدد در شهرها، مقبره دانیال نبی در شوش، آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازی و ظرفیت غنی اردوی راهیان نور و شهدای دفاع مقدس است که امسال میلیون ها زائر از سراسر کشور را گرد هم آورد.

وی بیان کرد: استان خوزستان آماده است تا در این فصل، هموطنان خوب ایران را میزبانی کند تا از فضایل و مهربانی مردم خوزستان بهره‌مند شوند و به عنوان یک قطب گردشگری، منتظر ورود مسافران از سراسر ایران هستیم و آمادگی کامل برای پذیرایی از آنان ها داریم .

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی پیش از ظهر روز دوشنبه ٢٣ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده که تا ۲۶ بهمن ماه پذیرای مردم بازدیدگان و گردشگران است.

غرفه خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن‌های هشت و ۹ برگزار شده است، از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ و از ساعت هشت تا ۱۵ برای بازدید عموم برپا شده است.

در این رویداد مهم بین المللی؛ کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی برگزار و در بخش‌های مختلف نمایشگاه نیز به معرفی ظرفیت‌های گوناگون استان های مرتبط با انواع گردشگری نظیر گردشگری مقاومت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری آبی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری کودک و... پرداخته می‌شود.

همچنین به طور معمول بخشی از فضای نمایشگاه نیز به معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل اقوام اختصاص دارد که شیوه زندگی، آداب و رسوم و آیین های خود را به نمایش می‌گذارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار