رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از تایید صلاحیت ۲۶۷ داوطلب نمایندگی مجلس از مجموع ۳۷۵ نفر خبر داد و گفت: با فراهم شدن زمینه رقابت دو داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان، انتخابات این مجلس هم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 10 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به ابلاغ لیست داوطلبان انتخابات پیش‌رو به فرمانداری‌ها اشاره و اظهار کرد: در مجموع صلاحیت ۲۶۷ داوطلب از مجموع ۳۷۵ ثبت‌نام کننده نهایی در چهار حوزه انتخابیه برای ورود به انتخابات مورد تایید نهایی قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه ۲۳۹ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس آقایان و ۲۸ نفر از بانوان هستند، افزود: در مجموع ۷۱ درصد از مجموع ثبت‌نام کنندگان تایید صلاحیت شده‌اند.

وی آمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم، خدابنده، ماهنشان و ایجرود و ابهر، خرمدره و سلطانیه به ترتیب ۱۵۲ نفر، ۲۷ نفر، ۴۶ نفر و ۴۲ نفر اعلام کرد.

رفیعی از رد صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان به صورت بدوی در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این افراد سه روز یعنی تا فردا فرصت اعتراض دارند و بعد از فرصت قانونی لیست داوطلبان آگهی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان به آغاز فرصت تبلیغات انتخاباتی از سوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون فرصت انصراف ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات است، ضمن اینکه دستورالعمل انجام تبلیغات برای داوطلبان در فضای حقیقی و مجازی مشخص و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به فراهم شدن فرصت تبلیغاتی در کانال‌های تلویزیونی ایجاد شده گفت: ۹۳ نفر برای استفاده از این فرصت تبلیغات و ۶۷ داوطلب هم برای مناظره ثبت‌نام کرده‌اند، ضمن اینکه امکان بهره‌مندی ۶۰  سالن‌ همایش و ورزشی با لحاظ حداقل قیمت که ظرفیت بالای ۱۰۰ نفری دارند پیش‌بینی شده است.

رفیعی با بیان اینکه انتخابات روز ۱۱ اسفند ماه در ۷۷۲ شعبه که ۴۵۷ شعبه آن ثابت هستند برگزار می‌شود، ادامه داد: انتخابات در یک هزار و ۴۳۸ نقطه که شعبات سیار در آن حضور می‌یابند هم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی بر سلامت و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و همچنین فضای رقابتی تمرکز دارند، افزود: بارها گفته‌ایم که ما کاندیدا نداریم و تلاش ما رقابتی کردن انتخابات است.


وی به تایید صلاحیت دو نفر از داوطلبان برای نمایندگی مجلس خبرگان از مجموع ۱۰ ثبت‌نام کننده اشاره کرد و افزود: یک نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از زنجان بعد از بررسی اعتراضات تایید صلاحیت و یک نفر دیگر از قم به زنجان منتقل شدند بنابراین زمینه برگزاری انتخابات فراهم شده است و تبلیغات این داوطلبان از ۲۵ بهمن آغاز می‌شود.


رفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس آمار مجموع عوامل اجرایی را بیش از ۱۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار همه حاضران در شعبه را شامل می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تعداد رای‌اولی‌های را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: انتخابات در استان زنجان به صورت نیمه‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار