رئیس ستاد انتخابات گلستان آخرین آمار افراد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای انتخابات مجلس را ۳۰۶ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 09 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، سیدعلی مهاجر در خصوص آخرین آمار تایید صلاحیت شده داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: از ۵۸۱ ثبت نام شده نهایی ۳۰۶ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شدند که ۵۳ درصد ثبت نام شده‌ها را شامل می‌شود؛ از این تعداد ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر از بانوان هستند.

رییس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه رامیان و آزادشهر ۴۰ نفر، علی‌آبادکتول ۱۹ نفر، کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان ۴۳ نفر، حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۱۰۷ نفر، حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۳۷ نفر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه ۶۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

مهاجر بیان کرد: افرادی که عدم تایید و یا عدم احراز برای آن‌ها اعمال شده از فردا به مدت سه روز فرصت دارند اعتراض خود را به وزارت کشور و یا شورای نگهبان اعلام و اعتراض خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان هفت روز قانونی فرصت دارد تا به اعتراض‌ها رسیدگی کند، در تاریخ دوم اسفندماه لیست آگهی نامزد‌ها رسما منتشر خواهد شد؛ برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز سه نفر تایید صلاحیت شدند که یک نفر سنی و دو نفر شیعه هستند.

وی در خصوص علت تغییر آماری صورت گرفته برای افراد تایید صلاحیت شده، افزود: این تعداد اعلام شده حاصل بررسی تمامی نامزد‌های تایید شده در هیات نظارت استان و افرادی است که اعتراض خود نسبت به عدم تایید و یا رد خود توسط هیات نظارت استانی در شورای نگهبان ثبت کردند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار