مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: 350 هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 05 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان دهلران  اظهار داشت: حدود 350 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: اقدمات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته است به طوری که 5 دهک اول جامعه بدون مراجعه به ادارات بیمه سلامت با استفاده از بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت احوال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. 

 رحیمی ادامه داد : بیمه شدگان سالیانه دومیلیون بار به مراکز درمانی دولتی و خصوصی  سطح استان مراجعه می کنند وسالیانه حدود 300میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد  پرداخت می شود. 

  مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت : حدود 40هزار نفر بیمه شده در شهرستان دهلران وجود دارد که از این تعداد 26هزار نفرجمعیت روستائیان و عشایر هستند. 

وی افزود:سالیانه حدود 38 میلیارد تومان برای بیمه شدگان این شهرستان  هزینه می شود  که نشان از توجه دولت به بیمه سلامت مردم است

رحیمی ادامه داد : یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته تنها چهار بیماری ، تالاسمی ، دیالیز ، ام اس وبیماری خاص حمایت می شدند ولی در حال حاضر 107بیماری خاص  ، صعب العلاج و نادر تحت حمایت بیمه هستند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت : در سطح استان حدود 11هزار 800نفر که داری بیماریهای خاص و صعب العلاج شناسایی شده است که از این میزان یکهزار  نفر آنها در شهرستان دهلران است. 

وی افزود : در این دولت 27بسه خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده که وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند هزینه آنها رایگان است ودر بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج که حمایت‌های ۱۰۰ درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود

رحیمی تصریح کرد : خدماتی خوبی در بحث فرزندآوری و پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری در مراکز دولتی و همچنین پرداخت سهم سازمان در مراکز خصوصی به بیمه شدگان انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: پزشک خانواده شهری که در سطح استان عملیاتی شده است و  15هزار نفر از محلات کم برخوردار در سطح استان تحت بیمه قرار گرفته اند. 

وی ادامه داد: همچنین خدمات توانبخشی برای مددجویان بهزیستی و نیز توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.

رحیمی  گفت : بیمه سلامت به دنبال ارتقاع خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان 450مرکز طرف قرارد بیمه سلامت استان است و از ابتدای سال تاکنون 200میلیارد تومان به مراکز دولتی و غیر دولتی طرف قرارد اد پرداخت شده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار