عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هم‌زمان با دهه مبارک فجر رایگان است.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 04 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایام‌الله دهه فجر و در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی و زدودن غبار تحلیل‌های نادرست و مغرضانه از رویدادها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

علاوه بر افتتاح و بازگشایی کتابخانه‌ها، عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، فضاسازی کتابخانه‌ها متناسب با ایام‌الله دهه فجر ازجمله نصب پرچم بر سردر کتابخانه‌ها، برپایی مراسم جشن انقلاب اسلامی همراه با ندای الله‌اکبر و نورافشانی در کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها، شهرستان‌ها و سایر کتابخانه‌های منتخب در شب ۲۲ بهمن با حضور اعضا از برنامه‌های عمومی کتابخانه‌های عمومی در این ایام است.

در این روز‌ها همچنین تکریم خانواده‌های معزز شهدا، برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، جهاد تبیین و روشنگری برای حضور پرشور مردم در انتخابات، برگزاری ویژه‌برنامه‌های محافل ادبی و محافل قرآن و عترت در جهت اهمیت مقاومت و ظلم‌ستیزی و سیره رسول اکرم (ص) هم‌زمان با عید مبعث، نشست‌های خاطره‌گویی توسط شکنجه‌شدگان در زندان‌های ساواک و تبیین وضع ایران در دوره رژیم پهلوی مورد تأکید است.

مسابقات سراسری قرآن در قالب «تفسیر سوره فجر» ویژه عموم شرکت‌کنندگان و «پویش حفظ جمعی هر ماه یک سوره» ویژه همکاران از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی (سماک)، برنامه‌های مطالعاتی و کتابخوانی با محوریت کتاب‌های معرفی‌شده در پوستر‌های «کتاب‌خوان ماه» بهمن و «این چند کتاب»؛ نشست‌های فرهنگی اعم از نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاداندیشی و مسائل روز مرتبط، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده ویژه ایام‌الله دهه فجر است.

کتابخانه‌های عمومی همچنین در این ایام به برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و خردسالان پرداخته و طی نشست‌هایی بزرگان ایرانی و انقلابی و دستاورد‌های آنان را معرفی می‌کنند.

بهره‌برداری از ظرفیت گروه‌های سرود و تقدیر از گروه‌های سرود برتر «جشنواره نوای کتاب» از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام‌الله دهه فجر انجام می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار