امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو و حضور حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات تجلی نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 26 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج از انتخابات به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم و سیاسی در هر نظام و کشوری نام برد و اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ملت و مردم را تعیین می‌کند و پیام ملت به دوستان و دشمنان نظام است.

وی افزود: مردم با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین فرد از بین تاییدشدگان در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند و به نوعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام جمعه سنندج حضور مردم در انتخابات را عمل به وظیفه قاونی و شرعی اعلام کرد و گفت: کسانی که با آرای مردم به عنوان مسئول و نماینده انتخاب می‌شوند نیز باید با خدمت به مردم و تلاش در مسیر توسعه آبادانی و رفع مشکلات دین خود را نسبت به مردم ادا کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمنان همواره از حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات هراس دارند، چون می‌دانند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ها قدرت کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را ارتقا می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات تلاش می‌کنند می‌طلبد مردم با مشارکت گسترده در این انتخابات حماسه‌ای دیگر خلق کنند و این برنامه آنان را ناکام بگذارند.

امام جمعه سنندج افزود: مسئولان و کسانی که زمام‌دار جامعه هستند بنا به جایگاهی که دارند نسبت به جامعه مسئول بوده و باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها اصل مهم مشورت را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: مردم کردستان به عنوان زادگاه و سرزمین علم و فرهنگ در انتخابات پیش‌رو هم مثل گذشته وظیفه خود را ادا می‌کنند و قطعا حضور پرشوری در این عرصه سیاسی و سرنوشت‌ساز خواهند داشت.

وی افزود: مردم هم به افرادی رای می‌دهند که به عدالت، توسعه و آبادانی و خدمت صادقانه و امانت‌داری توجه کنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: یقین بدانید مردم کردستان با حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو نقشه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی می‌کنند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: ملت خوب می‌دانند دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام تلاش می‌کنند و با این کار ریشه اصلی اسلام و انقلاب را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از ۲۵ هزار شهید و بیش از ۷۰ هزار زخمی حاصل زیادخواهی امریکا و اسرائیل است، اما سوال این است، تا چه زمانی جهان در برابر این ظلم باید سکوت کند و جامعه جهان‌ی بیدار نشود؟

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین رحمت و مهربانی است و با هر نوع خون و خونریزی مخالف بوده و امروز باید جهان اسلام یکپارچه در برابر ظلم به مردم بی‌گناه فلسطین بایستند.

امام جمعه سنندج در بخش اول خطبه‌ها تصریح کرد: صلح در بین جامعه آنقدر اهمیت دارد که پیامبر مکرم اسلام فرمودند صلح در بین مردم از جهاد هم مهمتر است.

ماموستا رستمی افزود: مردم استان کردستان در مسجد جامع سنندج و سایر مساجد به اعتکاف نشسته‌اند که این نشان از باور و اعتقادات امت پیامبر است.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: عزت و بزرگی امروز جامعه اسلامی از برکات وجود پیامبر اکرم است و امیدواریم این عزت همواره ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت مشورت و شور از دیدگاه دین اسلام و منظر قرآن کریم، گفت: خداوند در آیه ۳۸ سوره شورا به چهار مسئله مهم در مورد مشورت صحبت و براهمیت آن تاکید می‌کند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: خداوند مسئله مشورت و سرنوشت مردم را در کنار نماز آورده و این نشان از اهمیت این موضوع است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار