مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان یکی از وظایف اصلی و ذاتی این سازمان است، گفت: ۳٠٠ هزار نفر معادل بیش از ۵٠ درصد جمعیت کل استان از خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر هادی صبور  با بیان اینکه ۵۲۵ مرکز درمانی در استان ایلام طرف قرارداد تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: در این مراکز ۱۷۱ پزشک(۵۱ پزشک عمومی،۹۴ پزشک متخصص، ۲۴ پزشک فوق تخصص)، ۳۱ دندان‌پزشک، ۱۰۵ داروخانه، ۱۴۹ مرکز پاراکلینیک( ۵۸آزمایشگاه، ۳۱ مرکز رادیولوژی،۳۴ مرکز سونوگرافی، ۸ مرکز سی‌.تی‌.اسکن، ۲۳ مرکز فیزیوتراپی، ۲ مرکز ام.آر.آی و یک مرکز پزشکی هسته‌ای) در ۵۶ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان به مردم استان خدمات درمان و پزشکی ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام به افزایش میزان خدمات‌رسانی بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام به مراجعه‌کنندگان و بیماران اشاره کرد و گفت: خریداری دستگاه‌های جدید در راستای توسعه آزمایشگاه این مرکز درمانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، راه‌اندازی دستگاه O.p.g رادیوگرافی دندان و راه‌اندازی دستگاه C.arm در اتاق عمل در رابطه با جراحی‌های ارتوپدی، مغز و اعصاب، کلیه و مجرای ادراری و... با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که در این بیمارستان انجام شده و همچنین رایزنی‌های لازم برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماموگرافی، ام.آر.آی و سی‌.تی‌.اسکن نیز در این مرکز درمانی صورت گرفته است.

صبور با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۳۹۳ نفر بیمار صعب‌العلاج استان پرونده درمانی برای ارائه خدمات تامین اجتماعی تشکیل شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۹۲ نفر داری بیماری دیابت، ۳۱۹ نفر بیماری سرطان، ۱۴۶ نفر دیالیز، ۳۶مورد تالاسمی، ۱۶ مورد پیوند کبد، ۲ مورد پیوند قلب و ۷۱مورد پیوند کلیه زیر پوشش خدمات درمانی این نهاد هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون برای بیماران صعب‌العلاج ۱۸ میلیارد ریال کمک‌هزینه از طرف سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده‌ است،تصریح کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۶٠ میلیارد ریال کمک‌ هزینه درمان از محل غیره شمول پرداخت شده و در ۶ ماهه دوم نیز ۱۷٠ میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات اخیر این سازمان را ساخت مرکز ملکی برای درمانگاه شماره ۲ دانست و گفت: این مرکز اکنون به مساحت ۲ هزار متر مربع، زیربنای ۲ هزار ۵۰۰ مترمربع با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است.

صبور ادامه داد: مجوزهای لازم جهت تخریب و نوسازی مرکز جراحی محدود و سرپایی تامین اجتماعی واقع در میدان میلاد شهر ایلام نیز دریافت شده و این مرکز درمانی در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیر بنایی به مساحت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع شامل چهار طبقه زیرزمین، همکف، طبقه یک و ۲ با میزان ۷٠٠ میلیارد ریال اعتبار در مدت سه سال بازسازی خواهدشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح اولین درمانگاه ملکی تأمین اجتماعی شهرستان مهران پرداخت و گفت: این مرکز در آینده‌ نزدیک (به احتمال زیاد در سفر ریاست‌ جمهوری) در ۲ طبقه با بخش‌های عمومی، دندان‌پزشکی، مامایی، اتاق عمل سرپایی، بخش احیا، داروخانه و آزمایشگاه با اعتبار ۵٠٠ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه ابتدای سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۱۴۱ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کرده و همچنین تعداد ۲۰۲ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس، شامل ۸۶ مورد زایمان طبیعی، ۱۱۶ مورد سزارین و ۲۶ زایمان کم درد صورت گرفته است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار