لایحه ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری زنجان در جلسه فوق‌العاده به شورای شهر زنجان ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 18 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، لایحه بودجه ۳ هزار و ۱۸۰ میلیاردتومانی شهرداری زنجان توسط علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان ظهر امروز در جلسه علنی و رسمی و البته فوق‌العاده به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

بر اساس لایحه عرضه شده یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان یعنی معادل ۵۷ درصد لایحه بودجه عمرانی پیش‌بینی شده است.

براین‌اساس یک هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان یعنی ۴۲ درصد هم از لایحه بودجه مربوط به بودجه جاری است و ۱۷۰ میلیارد تومان مربوط به تعهدات سنواتی و در واقع دیون است.

همچنین لایحه بودجه شهرداری زنجان نسبت به بودجه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش‌یافته است.

همچنین اهم ردیف‌های کد‌های درآمدی فروش در لایحه بودجه فروش املاک یک هزار و ۴۰ میلیارد تومان است و عوارض اختصاصی ۷۷ میلیارد تومان و عوارض عمومی یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان است که مجموع درآمد‌ها برای بالانس بودجه ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان است.

بر اساس گفته علیرضا فیروزفر شهردار زنجان، شهرداری در تحقق درآمد‌های کوششی موفق عمل کرده است، ولی در حوزه ارزش‌افزوده تحقق خوب نبوده است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه شهرداری با وجود مشکلات پروژه‌های در دست اجرا را خوب پیش برده است، ابراز امیدواری کرد، با همراهی شورا، بودجه مصوب را محقق و خدمات به شهروندان ارائه شود.

وی بیان اینکه لایحه بودجه در بخش جاری باتوجه‌به نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد پرسنلی یک هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بودجه فرهنگی هم در این ردیف به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است.

فیروزفر با تاکید بر لزوم لحاظ‌شدن بودجه برای پروژه‌های در دست اجرا از جمله سبزه‌میدان، شهیدان کریمی، بوستان شهر، احداث کانال‌ها و آسفالت معابر شهری گفت: آسفالت معابر و خیابان‌ها در حال حاضر و بعد از دو سال کار سخت تسهیل شده و نباید اجازه خارج‌شدن شهر از روال استاندارد را داد و در واقع نگهداری باید درست انجام شود تا انباشت از این بابت روی ندهد.

شهردار زنجان با بیان اینکه برای هدایت آب‌های سطحی باید چند کانال احداث شود که کانال نصر یکی از آن‌ها است، ادامه داد: با وجود این شرایط و دیگر پروژه‌های در دست اجرا، احتمال جابه‌جایی بودجه هم در سال آینده وجود دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار