استاندار گلستان گفت: نیروگاه چهار مگاواتی روستایهوتن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت بوده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 17 January 2024

به گزارش تابناک گلستان ، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در سفر یک روزه خود به نقطه مرزی شهر کرند در جمع مردم روستای هوتن حاضر شد و اظهارکرد: نیروگاه چهار مگاواتی روستای هوتن که از سالهای گذشته احداث شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت تکمیل قرار‌گرفته و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با تکمیل این نیروگاه مشکل برق روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس شامل، کرند، هوتن، آی‌تمر و روستاهای مراوه‌تپه  را مرتفع می‌کند و باعث پایداری برق منطقه می‌شود.

استاندار گلستان با قدردانی از استقبال پرشور مردم روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: برای نشاط و شادابی جوانان روستای "هوتن" زمین چمن احداث می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر جاده گنبدکاووس به داشلی‌برون و نوار مرزی کرند که در ماههای گذشته براثر سیل  تخریب شد با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای گلستان تا دهه فجر بازسازی و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

زنگانه گفت: معابر خاکی روستای هوتن توسط بنیاد مسکن استان زیرسازی و آسفالت می‌شود.

 

گفتنی است نیروگاه چهارمگا واتی هوتن با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال دوره ساخت ۵۰ نفر و اشتغال ۹ نفر در زمان بهره‌برداری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌مندی آن، مشکل ولتاژ برق پنج هزارو ۷۲ نفر اشتراک عادی  و دو مشترک سنگین(صحرای سبز کرند و چات)، هفت پاسگاه و مشتمل بر ۱۴ روستا رفع خواهدشد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار