رئیس اداره آموزش و پرورش بخش حمیل شهرستان اسلام آباد غرب گفت: خیرین بیش از۳ میلیارد ریال به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان این بخش کمک کردند.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 16 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، هفته شوراهای آموزش‌ و پرورش از تاریخ ۲۴ دی‌ماه آغاز تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد و ظرفیت مطلوبی برای ارتقا برنامه‌های آموزش و پرورش در کشور است.

آیین بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و تقدیر از اعضای شورا، خیرین مدرسه‌یار، همکاران برگزیده کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس، گروه سرود دبستان پروین اعتصامی با حضور حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب و اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه حمیل برگزار شد.

علی شیرقلمزن رئیس آموزش و پرورش بخش حمیل ضمن عرض خوش آمدگویی و گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تحقق مشارکت مردم در امر سیاستگذاری مربوط به آموزش و پرورش است و بهره‌گیری از تمامی امکانات دستگاه‌ها و سایر ادارات در امر آموزش و توسعه انسانی است، مهمترین بحث توسعه، توسعه انسانی است، و نیاز به همراهی همه ادارات، ارکان‌ها، جامعه ایران اسلامی است تا در خدمت این آینده‌سازان باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری از تعبیر توسعه فرهنگی به هوای پاک، ادامه داد: این بدین منظور است که اگر خدایی نکرده هوا آلوده باشد زیان‌های مخرب بر روح و جسم ما وارد می‌شود، اما اگر هوا پاک و سالم باشد چقدر برای روح و جسم مفید و سودمند است تا زمانی که فرهنگ در یک جامعه درست نشود اقتصاد، عمران و سیاست کارایی چندانی ندارد.

رئیس آموزش و پرورش بخش حمیل تصریح کرد: هرچه در آموزش و پرورش هزینه کنیم یک نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت است که جامعه انسانی چه در سطح کشور و چه منطقه همه از آن بهره‌مند می‌گردند و متخص به یک نفر و یک زمان کوتاه نخواهد بود و این آموزش و پرورش است که هویت اسلامی ایرانی را در وجود دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه می‌کند و اصالت است که سبب رشد خواهد شد، ما سرباز کوچکی در حوزه تعلیم و تربیت هستیم و در خدمت جامعه و خانواده هستیم، ما افتخار می‌کنیم که در دورترین روستاهای منطقه پرچم جمهوری اسلامی ایران همیشه که نشان هویت ملی ماست برافراشته است.

وی گفت: با حمایت اعضای شورای آموزش و پرورش و خیرین منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون موفقیت‌های زیادی نصیب آموزش و پرورش شده است، در سال تحصیلی جاری، خیرین بیش از۳ میلیارد ریال به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان این منطقه کمک کرده‌اند.

شیرقلمزن تصریح کرد: در بخش ایاب و ذهاب دانش‌آموزی خیرین بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت منطقه کمک کرده‌اند و به واسطه این حمایت‌ها، آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان منطقه، به کمتر از ۳ نفر در سال‌جاری رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش پوشاک دانش‌آموزی و کمک هزینه تحصیلی نیز تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون ریال توسط خیرین به دانش‌آموزان این منطقه کمک شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش بخش حمیل افزود: در مراحل آماده‌سازی و نصب چمن مصنوعی دبیرستان حضرت امام خمینی(ره) شهر حمیل نیز با مساعدت‌های خیرین و همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه، توانستیم یک زمین چمن استاندارد با کمترین هزینه دولتی در زودترین زمان ممکن تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: در بحث خدماتی و رفاهی مدارس، با همکاری و همراهی بخشداری منطقه، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در مدارسی که کار شن‌ریزی و آسفالت معابر انجام شد، ورودی و فضای داخل حیاط مدارس نیز تسطیح و آسفالت شده است.

قلمزن همچنین به موفقیت‌های آموزش و پرورش منطقه در حوزه دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی اشاره و افزود:کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی توسط همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان منطقه نیز حاصل حمایت و پشتیبانی همه اعضا از آموزش و پرورش، در حوزه‌های مختلف است.

*دانش‌آموز در جهاد تبیین پیشرو باشند

حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه پیدا کرد: امام هادی(ع) مانند سایر امامان بزرگوار خدمات ارزشمندی به جامعه اسلامی داشتند چند نکته در مورد زندگی این امام بزرگ وجود دارد، امام هادی(ع) زندگی بسیار سختی داشت و تحت نظر در سامرا بودند.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) به علت شرایط محدودی که داشتند نمی‌توانست جهاد تبیین را داشته باشد، این امام بزرگ کادرسازی کرد و آن این بود که چند شخصیت مهم را تربیت و به بلاد اسلامی فرستاد و نکته دیگر در مورد امام هادی(ع) آنقدر بزرگوار بودند که دشمنان را هم مورد عنایت قرار می‌دادند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: شاخص‌های راهبردی زندگی امام هادی (ع) در هر شرایطی دفاع از ولایت بود و در آن شرایط سخت انسان‌های بزرگی را برای دفاع از دین پرورش دادند، مقابله با انحرافات فکری در هر مقطعی از دیگر شاخص‌های این امام بزرگ بود.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و مناسبت های متعدد آن، افزود: وظیفه سنگینی برعهده آموزش و پرورش و مسوولان آن است و آن این است که در بحث جهاد تبیین دانش‌آموز نقش خیلی موثری داشته باشد.

جلیلیان تأکید کرد: باید بدانیم دشمن به دنبال چه اهدافی است، دشمن به شدت از ما عصبانی است و نمونه آن این بود  که تحمل زائران حاج قاسم را نداشتند و آنگونه عمل کردند، تمام هدف دشمن این است که مردم را دلسرد کنند.

وی در پایان، افزود: همه این عزت، عظمت و استقلال نظام نشان برکت خون شهدا و حاج قاسم‌ها است و مردم با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بیایند و آینده روشن را برای نظام رقم بزنند.

* انتخابات آبروی نظام است

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب نیز در ادامه سخنرانی‌ها ضمن تقدیر و تشکر از معلمین و کادر آموزش و پرورش، اظهار کرد: کارهای و مصوبات خوبی در شورای آموزش و پرورش انجام می‌شود که قابلیت اجرایی و قانون‌گذاری دارد.

وی افزود: انتخابات آبروی نظام است و شهرستان اسلام آبادغرب با هفت هزار سال قدمت شهیدان بسیاری را تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

فرماندار اسلام‌ آبادغرب تاکید کرد: در حوزه انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ چهار مولفه امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت را تأکید بسیاری کردند و ما انتظارمان این است که شما رای اولی‌ها به امید خدا پای صندوق خواهید رفت و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهید زد، ما اجازه نخواهیم داد که توطئه‌های دشمنان به ثمر بنشیند و با حضور پررنگ آبروی نظام را حفظ می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخش حمیل همانطور در اربعین عین نگینی درخشید و در حال حاضر حمیل در نقشه ایران شناخته شده است و هر جای ایران بپرسند حمیل را کاملا می شناسند، در بحث انتخابات هم انتظارمان از بخش حمیل همین است که خوش بدرخشند.

کرمی در پایان، افزود: درخواستی که از کادر فرهنگی داریم در بحث آموزش بیشتر به بحث پرورشی در مدارس بپردازیم و بدانیم که دشمن جوانان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده است، لذا باید توجه بیشتری در حوزه پرورشی به این نوجوانان داشته باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از اعضای شورای آموزش و پرورش و تعدادی از خیرین منطقه، از دانش‌آموزان گروه سرود دبیرستان پروین اعتصامی به خاطر اجرای زیبای خود در مراسم تشییع شهید گمنام منطقه، توسط مسئول نمایندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان و فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار