رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی سه هزار و ۶۲ زوج نابارور در این استان، گفت: پرونده پزشکی این زوجین به مراکز ناباروری ارجاع داده شده‌ است و این افراد هم‌اکنون در حال انجام اقدامات درمانی هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 10 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی احمدی صبح با اشاره به شناسایی سه هزار و ۶۲ زوج نابارور در چهارمحال و بختیاری، گفت: پرونده پزشکی این زوجین به مراکز ناباروری ارجاع داده شده است و این افراد هم‌اکنون در حال انجام اقدامات درمانی هستند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان، دیوارنویسی و تبلیغات محیطی، فرهنگ‌سازی، برگزاری وبینار‌های افزایش توانمندسازی کنشگران حوزه جمعیت، تدوین بوم راهبردی حل بحران جمعیت، همکاری فعالانه در برگزاری رویداد‌های آموزشی جوانی جمعیت با هدف تربیت کنشگران اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرزندآوری است.

وی اضافه کرد: طرح‌های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین اگر چه اقدامات خوبی برای تشویق فرزندآوری است، اما اقناع‌سازی و رفع شبهات زوجین در این خصوص و پایین آوردن سن ازدواج باید در اولویت قرار گیرد که نقش موثری در افزایش جمعیت دارد.

احمدی عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فارسان موالید ۵/۵ درصد رشد داشته است و این شهرستان می‌تواند به عنوان الگو در خصوص مداخلات برای افزایش جمعیت مطرح شود.

وی یادآور شد: هزینه زایمان طبیعی در همه مراکز دولتی استان به منظور تشویق مادران باردار در استقبال از این شیوه زایمان و فرزندآوری رایگان است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهش فرزندآوری در استان متوقف و حدود یک درصد موالید افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار