سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ارتقا خدمات درمانی به مردم این استان ۵۰ پزشک متخصص جدید در مراکز دولتی تحت پوشش فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 09 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدحسین اعرابی گفت: سالانه پس از نیازسنجی بیمارستان‌ها و تخصیص پزشکان متخصص از سوی وزارت بهداشت توزیع متخصصان با رویکرد برقراری عدالت و افزایش دسترسی و بر اساس سطح‌بندی خدمات در سطح چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال ۶ متخصص بیماری‌های داخلی، پنج متخصص رادیولوژی، چهار متخصص زنان و زایمان، چهار متخصص ارتوپدی، سه متخصص آسیب شناسی، ۲ متخصص گوش، حلق و بینی، ۲ متخصص پزشکی هسته‌ای، ۲ متخصص بیماری‌های عفونی، چهار متخصص قلب و عروق و سه متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب وارد استان شدند.

وی افزود: همچنین ۲ متخصص بیهوشی، سه متخصص جراحی عمومی، سه متخصص کودکان، ۲ روانپزشک، ۲ متخصص چشم پزشکی و سه متخصص در رشته‌های پوست، جراحی کلیه و مجاری ادراری و جراحی مغز و اعصاب در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را اغاز کرده‌اند.

وی افزود: میزان ماندگاری این متخصصان در محل ابلاغ برای پزشکان تعهد عام نصف مدت تحصیل و برای پزشکان متعهد خاص ۲ برابر مدت تحصیل است.

اعرابی بیان کرد: با ورود این متخصصان جدید به چرخه درمان چهارمحال و بختیاری ارائه خدمت به مردم ارتقا می‌یابد، اما همچنان کمبود متخصص در این استان به ویژه در رشته‌های طب اورژانس، بیهوشی و رادیولوژی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پزشکان متخصص جدیدالورود در سه مرکز آموزشی درمانی و هفت بیمارستان دولتی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار